Yüksek Lisans Programları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
- Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
- Fen Bilgisi Eğitimi
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | | Kazanılan Derece | | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Yüksek Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | | Program Profili | | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | | Üst Derece Programlarına Geçiş | | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | | Mezuniyet Koşulları | | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | - | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | | Bölüm Olanakları | |
Program Çıktıları
|
|
1 | Bağımsız şekilde bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır. | 2 | Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik hem ulusal hem de uluslarası düzeydeki değişim ve gelişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. | 3 | Bilimsel, eleştirel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur. | 4 | Bilimsel çalışma sürecinde etkili sosyal iletişim becerisi sergiler. | 5 | Alanı ile ilgili üst düzeyde alan bilgisi ve, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. | 6 | Çağdaş öğretim yaklaşım, model, yöntem ve tekniklerini ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | 7 | Fen bilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir. | 8 | Alanı ile alakalı konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur. | 9 | Bilimsel çalışma sürecinde ihtiyacı olan verileri toplama araçlarını bilir, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır. | 10 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. | 11 | Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve bu değerlere uygun şekilde davranır. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
T : Teorik U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
FBDKY
|
Danışmanlık
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
0
|
Toplam |
0
|
1
|
0
|
0
|
|
|
1
|
FBZOR1
|
Fen Bilgisi Eğitimi Zorunlu Dersler 1
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
6
|
2
|
FBSEÇ-1Y
|
Fen Bilgisi Seçmeli Dersler 1
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
3
|
FBZOR-1Y
|
Fen Bilgisi Zorunlu Dersler 1
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
4
|
FBSEÇ1
|
Fen Blgisi Eğitimi Seçmeli Dersler-1
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
18
|
5
|
SBF101
|
Seçmeli Ders Grubu I
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
18
|
6
|
FBUZM
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
7
|
FBUZMY
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
Toplam |
24
|
0
|
0
|
54
|
|
|
1
|
FBSEÇ2
|
Fen Bilgisi Eğitimi Seçmeli Dersler-2
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
18
|
2
|
FBSEÇ-2Y
|
Fen Bilgisi Seçmeli Dersler 2
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
3
|
FBZOR-2Y
|
Fen Bilgisi Zorunlu Dersler 2
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
4
|
FBSDY
|
Seminer
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
6
|
5
|
FBUZM
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
6
|
FBUZMY
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
7
|
FBEZOR-2
|
Zorunlu Dersler-2
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
6
|
Toplam |
24
|
1
|
0
|
42
|
|
|
1
|
FBSD
|
Seminer Dersi
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
6
|
2
|
FBTEZ
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
18
|
3
|
FBTEZY
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
24
|
4
|
FBUZM
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
5
|
FBUZMY
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
Toplam |
12
|
3
|
0
|
60
|
|
|
1
|
FBSD
|
Seminer Dersi
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
6
|
2
|
FBTEZ
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
18
|
3
|
FBTEZY
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
24
|
4
|
FBUZM
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
5
|
FBUZMY
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
Toplam |
12
|
3
|
0
|
60
|
|
|
1
|
FB115Z
|
Eğitim Araştırmalarına Giriş
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
FB103Y
|
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Uygulamaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
FB105Y
|
Fen Öğretiminde Alanyazın İnceleme
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
FB107Y
|
Fizikte Modern Konular
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
FB109Y
|
Fen Eğitiminde Öğrenme Amaçlı Yazma Aktiviteleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
FB111Y
|
Analojilerle Fen Öğretimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
FB113Y
|
Argümantasyon Modeli ve Uygulamaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
FB115Y
|
Fen Eğitimi Literatürünün Eleştirel İncelemesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
8
|
FB117Y
|
Eğitim Bilimlerinde Akademik Yazım
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
FB101ZY
|
Eğitim Araştırmalarına Giriş
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
FB101
|
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Uygulamaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
FB105
|
Nitel Araştırmaya Giriş
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
FB109
|
Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
FB113
|
Fen Öğretiminde Alanyazın İnceleme
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
FB117
|
Fizikte Modern Konular
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
FB119
|
Nicel Araştırma Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
FB121
|
Fen Eğitiminde Öğrenme Amaçlı Yazma Aktiviteleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
8
|
FB123
|
Eğitim Bilimlerinde Akademik Yazım
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
9
|
FB125
|
Analojilerle Fen Öğretimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
10
|
FB127
|
Fen Bilgisi Eğitimi Literatürünün Eleştirel İncelenmesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
11
|
FB129
|
Fen Eğitimi Araştırmalarında Konular ve Eğilimler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
12
|
FB131
|
Argümantasyon Modeli ve Uygulamaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
FB132
|
Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Düşünme
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
FB134
|
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
FB138
|
Fen Bilimlerinde Kavram Yanılgıları, Tespiti ve Giderilmesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
FB142
|
Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
FB144
|
Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
FB146
|
Eleştirel ve Analitik Düşünme
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
FB148
|
SPSS ve LISREL Uygulamalarıyla Nicel Veri Analizi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
8
|
FB150
|
Karşılaştırmalı Eğitim
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
9
|
FB152
|
Fen Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
10
|
FB154
|
Fen Eğitiminde Araştırma Tasarlama
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
11
|
FB156
|
Eğitimde Ölçek Geliştirme ve Uygulama
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
12
|
FB158
|
Fen Eğitimi Araştırmalarında Ölçme Verilerinin Analizi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
FB102Y
|
Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Düşünme
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
FB104Y
|
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
FB106Y
|
Fen Bilimlerinde Kavram Yanılgıları, Tespiti ve Giderilmesi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
FB108Y
|
Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
FB110Y
|
Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
FB112Y
|
Eleştirel ve Analitik Düşünme
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
FB114Y
|
Fen Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
8
|
FB116Y
|
Fen Eğitiminde Araştırma Tasarlama
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
9
|
FB118Y
|
Eğitimde Ölçek Geliştirme ve Uygulama
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
10
|
FB120Y
|
Fen Eğitimi Araştırmalarında Ölçme Verilerinin Analizi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
FB100ZY
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
FB140Z
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
|