BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB105Nitel Araştırmaya GirişSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Nitel araştırma yöntemlerini eğitim araştırmalarında etkin bir şekilde kullanımı hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, tez hazırlama sürecinde nitel araştırma yöntemlerini kullanma hakkında bilgi edineceklerdir
2Öğrenciler, öğrenilenleri araştırma ve tez çalışmalarında uygulama hakkında bilgi edineceklerdir
3Öğrenciler, eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgileri hakkında bilgi edineceklerdir
4Öğrenciler, nitel araştırmada kalite kriterleri hakkında bilgi edineceklerdir
5Öğrenciler, alanı tanıma ve örneklem oluşturma hakkında bilgi edineceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nitel araştırmaların eğitimdeki yeri, nitel veri toplama teknikleri ve ölçme araçlarının hazırlanması, nitel olarak toplanan verilerin analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve Temel kavramlara giriş
2Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel dönüşümler ve nitel araştırmanın bilimsel araştırma içerisindeki yeriİlgili kaynak
3Nitel araştırma desen ve yöntemleri: • Kültür analizi (etnografi), • Olgu bilim (feneomenoloji), • Kuram oluşturma (gömülü teori) • Hermenotik (Hermeneutic) • Anlatı/Biyografi (Narratives)İlgili kaynak
4Nitel araştırma desen ve yöntemleri: • Durum çalışması • Eylem araştırmasıİlgili kaynak
5Nitel araştırma süreci, nitel araştırma problemi belirleme ve nitel araştırmada örneklem seçimiİlgili kaynak
6Nitel araştırmada veri toplama araçları I: Görüşme ve odak grup görüşmesiİlgili kaynak
7Uygulama: Görüşme formu hazırlama, gerçekleştirme ve transkript etmeİlgili kaynak
8Nitel araştırmada veri toplama araçları II: Gözlemİlgili kaynak
9Uygulama: Gözlem formu hazırlama ve gözlem yapmaİlgili kaynak
10Nitel araştırmada veri toplama araçları III: Dokümanlar ve mecazlar yoluyla nitel veri toplama ve sesli ve görsel araçlar (Fotograf, ses ve video).İlgili kaynak
11Nitel veri analiziİlgili kaynak
12Uygulama: Görüşme ve gözlem verilerin analiz edilmesiİlgili kaynak
13Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlikİlgili kaynak
14Nitel araştırma sonuçlarının raporlaştırılması (bilime ve uygulamaya katkısı) ve makale yazımı Dersin genel değerlendirmesiİlgili kaynak
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Flick, U. (2009). An Introduction to Qualitative Research. London: Sage. Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. Sage Publication, California. Balcı, A. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntemi Teknik ve İlkeler. Pegem Akademi, Ankara. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. • Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Yıldırım, A. & Şimşek, H. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006. Işıkoğlu, N. (2005). Eğitimde nitel araştırma. Eğitim Araştırmaları, 20, 158-165.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ154354542555
ÖÇ254553553553
ÖÇ354454551554
ÖÇ454453532554
ÖÇ554453552553
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek