BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB123Eğitim Bilimlerinde Akademik YazımSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ders, lisansüstü öğrencilere öğrenim süresince hazırlayacakları ödev, makale, seminer, sözlü sunum, proje ve tez çalışmalarında bilimsel araştırma ve yazım yönteminin temel kuralları hakkında, uluslararası standartları göz önünde bulundurarak, bilgi vermeyi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ
Öğrenme Çıktıları
1Araştırma ve yazım teknikleri bilme
2Bilimsel araştırma ve tez çalışmalarında izlenecek yolları bilme
3Ödev, makale, seminer, sözlü sunum, proje ve tez yazımlarının nasıl olduğunu bilme
4Kaynakça gösterme kurallarını bilme
5Yazılı ve elektronik kaynaklardan yararlanma tekniklerini bilme
6Etik kurallara uyma ve bilimsel çalışmalarda orijinallik/benzerlik raporu alma
7Yayına gönderme ve yayınlanma sonrası aşamalarda dikkat edilecek hususları bilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şöyle ifade edilebilir; 1- Dersin amacının, öneminin, içeriğinin, işlenişinin tanıtımının ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esasların ifade edilmesi, 2- Temel kavramların, etik ve bilim etiğinin tanıtılması, 3-Bilimsel araştırmanın açıklanması ve bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağının ifade edilmesi, 4- Bilimsel araştırma için gerekli olan basılı ve elektronik veri tabanlarının ve kaynak taramanın yapılması, 5- Akademik metinlerin ögelerinin ifade edilmesi, 6- Akademik bir çalışmada yer alan Başlık- Özet- Anahtar Kelime Bölümlerinin Yazımının/Örnek İncelemelerin yapılması 7-İntihal ve bilimsel çalışmalarda orijinallik/benzerlik raporunun alınması gerekli düzenlemelerin yapılması, 8- Hazırlanan çalışmanın uygun akademik yayın organlarına gönderilemsi için gerekli kuralların ifade edilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar
2Temel kavramlar, etik ve bilim etiği
3Bilimsel araştırma ve yapımı
4Bilimsel araştırma ve yapımı
5Veri tabanları ve kaynak tarama
6Basılı ve elektronik kaynakların etkin kullanımı
7Akademik metinlerin ögeleri
8Vize sınavı
9Akademik Yazımda Temel Kurallar (Başlık- Özet- Anahtar Kelime Bölümlerinin Yazımı/Örnek İncelemeler)
10Akademik Yazımda Temel Kurallar (Giriş Bölümünün Yazımı ve Temel Bileşenler/Örnek İncelemeler)
11Yöntem Bölümünün Yazımı ve Temel Bileşenler/Örnek İncelemeler
12Bulgular Bölümünün Yazımı ve Temel Bileşenler/Örnek İncelemeler
13Sonuç, Tartışma ve Öneriler Bölümünün Yazımı ve Temel Bileşenler/Örnek İncelemeler
14İntihal ve bilimsel çalışmalarda orijinallik/benzerlik raporu
15Yayına gönderme ve yayınlanma sonrası aşamalarda dikkat edilecek hususlar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Bell, J. (1993). Doing your research project: A guide for first-time researchers in education and social science (2. ed.). Buckingham, Philadelphia: Open University Press. • Bodner, G. M., & Orgill, M. (2007). Theoretical frameworks for research in chemistry/science education. Upper Saddle River: Pearson • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition b.). London: Pearson. • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: Mesut Bütün & Selçuk Beşir Demir). Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım. • Denscombe, M. (2003). The good research guide for small-scale social research projects (2. ed.). Maidenhead, Philadelphia: Open University Press. • Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş (4. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: Ali Ersoy & Pelin Yalçınoğlu) (3. b.). Ankara: Anı Yayıncılık. • Maykut, P., & Morehouse, R. (1994). Beginning qualitative research: A philosophical and practical guide. London: The Falmer Press. • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. • Özçelik, D. A. (2013). Okullarda ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı (2. b.). Ankara: Pegem Yayıncılık. • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: Mesut Bütün & Selçuk Beşir Demir). Ankara : Pegem Akademi. • Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative reserach: A guide for researchers in education and the social science (3. ed.). New York: Teachers College Press. • Stake, R. E. (2010). Qualitative research: studying how things work. New York: The Guilford Press. • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım8216
Makale Kritik Etme428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10880
Okuma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ152433123221
ÖÇ253543233523
ÖÇ351253343433
ÖÇ454323123323
ÖÇ552313233333
ÖÇ653323233435
ÖÇ753323233323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek