|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB148 | SPSS ve LISREL Uygulamalarıyla Nicel Veri Analizi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Ders, lisansüstü öğrencilere Sosyal Bilimler alanında yapılan istatistik uygulamalarına ilişkin temel kavram, bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Sosyal Bilimlerde sıklıkla kullanılan istatistiksel tekniklerin hem teorik bilgisi hem de örnek araştırma durumları üzerinden uygulama ve yorumlama becerilerinin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi İsmail SARİKAYA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Nicel veri analizinde kullanılan istatistiksel teknikleri anlama ve uygulama, | 2 | Yayınlanmış araştırmalarda yer alan analizleri kavrama ve yorumlayabilme | 3 | Analizleri paket programlar aracılığıyla gerçekleştirme, | 4 | Kurallara uygun olarak analiz sonuçlarını tablo ve şekil yardımıyla düzenleme | 5 | Analiz sonuçlarını raporlama |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar | | | 2 | İstatistiğe giriş, temel kavramlar, SPSS ve LISREL paket programlarının kurulumu, değişkenler, ölçümler, ölçekler | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 3 | Veri girişi ve verilerin analiz için hazırlanması, verilerin tanımlanması, normallik ve normallik varsayımları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 4 | Normal dağılım ve SPSS’te normal dağılım varsayımının incelenmesi, betimsel veri analizi | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 5 | Parametrik testler ve testlerin varsayımlarının SPSS’te sınanması | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 6 | Korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizleri ile SPSS uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 7 | Bağımsız gruplar için t-testi ve tekrarlı ölçümler için t-testi analizleri ve SPSS uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 8 | Vize | | | 9 | Tek faktörlü varyans analizi, iki faktörlü varyans analizi ve SPSS uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 10 | Tekrarlı ölçümler için varyans analizi ve SPSS uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 11 | Karışık ölçümler için varyans analizi ve SPSS uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 12 | Çok değişkenli varyans analizi ve SPSS uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 13 | Açımlayıcı faktör analizi ve SPSS uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 14 | Doğrulayıcı faktör analizi ve LISREL uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 15 | Parametrik olmayan testler ve SPSS uygulamaları | Okumalar:
Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma | | 16 | Fina | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | • Hulsizer, M.R. & Woolf, L.M. (2009). A guide to teaching statistics: Innovations and best practices. West Sussex: Wiley-Blackwell.
• Kalaycı, Ş. (Edt.) (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (2. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
• McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th edition). Boston: Pearson.
• Muijs, D. (2004). Doing quantitative research in education with SPSS. London: Sage.
• Sipahi, B., Yurtkoru, E.S., & Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (2. Baskı). İstanbul: Beta.
• Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed). Boston: Allyn and Bacon.
Ders kapsamında okutulması ve tartışılması planlanan tez, makale ve sunum gibi etkinlikler ilgili hafta içerisinde paylaşılacaktır. Kaynak seçiminde güncelliğin esas alınmasından dolayı ek kaynaklar değişebilmektedir. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 | Performans | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|