BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB148SPSS ve LISREL Uygulamalarıyla Nicel Veri AnaliziSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ders, lisansüstü öğrencilere Sosyal Bilimler alanında yapılan istatistik uygulamalarına ilişkin temel kavram, bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Sosyal Bilimlerde sıklıkla kullanılan istatistiksel tekniklerin hem teorik bilgisi hem de örnek araştırma durumları üzerinden uygulama ve yorumlama becerilerinin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Nicel veri analizinde kullanılan istatistiksel teknikleri anlama ve uygulama,
2Yayınlanmış araştırmalarda yer alan analizleri kavrama ve yorumlayabilme
3Analizleri paket programlar aracılığıyla gerçekleştirme,
4Kurallara uygun olarak analiz sonuçlarını tablo ve şekil yardımıyla düzenleme
5Analiz sonuçlarını raporlama
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar
2İstatistiğe giriş, temel kavramlar, SPSS ve LISREL paket programlarının kurulumu, değişkenler, ölçümler, ölçeklerOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
3Veri girişi ve verilerin analiz için hazırlanması, verilerin tanımlanması, normallik ve normallik varsayımlarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
4Normal dağılım ve SPSS’te normal dağılım varsayımının incelenmesi, betimsel veri analiziOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
5Parametrik testler ve testlerin varsayımlarının SPSS’te sınanmasıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
6Korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizleri ile SPSS uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
7Bağımsız gruplar için t-testi ve tekrarlı ölçümler için t-testi analizleri ve SPSS uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
8Vize
9Tek faktörlü varyans analizi, iki faktörlü varyans analizi ve SPSS uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
10Tekrarlı ölçümler için varyans analizi ve SPSS uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
11Karışık ölçümler için varyans analizi ve SPSS uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
12Çok değişkenli varyans analizi ve SPSS uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
13Açımlayıcı faktör analizi ve SPSS uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
14Doğrulayıcı faktör analizi ve LISREL uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
15Parametrik olmayan testler ve SPSS uygulamalarıOkumalar: Ek okumalar yapma, tartışma ve kaynak kitaplara çalışma
16Fina
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Hulsizer, M.R. & Woolf, L.M. (2009). A guide to teaching statistics: Innovations and best practices. West Sussex: Wiley-Blackwell. • Kalaycı, Ş. (Edt.) (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (2. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. • McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th edition). Boston: Pearson. • Muijs, D. (2004). Doing quantitative research in education with SPSS. London: Sage. • Sipahi, B., Yurtkoru, E.S., & Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (2. Baskı). İstanbul: Beta. • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed). Boston: Allyn and Bacon. Ders kapsamında okutulması ve tartışılması planlanan tez, makale ve sunum gibi etkinlikler ilgili hafta içerisinde paylaşılacaktır. Kaynak seçiminde güncelliğin esas alınmasından dolayı ek kaynaklar değişebilmektedir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)189
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ153423351543
ÖÇ254224413351
ÖÇ355333244413
ÖÇ455455533133
ÖÇ554351115355
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek