Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB134 | İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı fen eğitimiyle ilgili güncel yaklaşımları takip etmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Öğrenciler güncel fen eğitim yaklaşımları doğrultusunda yorumlama ve eleştirel düşünme hakkında bilgi edineceklerdir | 2 | 2. Öğrenciler güncel fen eğitim yaklaşımları hakkında bilgi edineceklerdir | 3 | 3. Öğrenciler fen eğitimindeki öğrenme teorileri hakkında bilgi edineceklerdir | 4 | 4. Öğrenciler fen eğitimindeki öğretme teorileri hakkında bilgi edineceklerdir | 5 | 5. Öğrenciler, fen eğitiminde yaşanan problemler hakkında bilgi edineceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen eğitiminde yeni yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen bilimlerinin tanımı, Fen bilgisi dersinin önemi, Fen bilgisi dersinin işlenişinde temel prensipler | Ders içeriğinin incelenmesi | | 2 | Bilimsel yöntem sürecine dayalı fen öğretimi | Konu anlatımı | | 3 | Araştırma ve incelemeye dayalı fen öğretimi | Konu anlatımı | | 4 | Proje tabanlı öğrenme | Konu anlatımı | | 5 | Çoklu zekâ kuramı | Konu anlatımı | | 6 | Beyin tabanlı öğrenme | Konu anlatımı | | 7 | Yapılandırmacılık (Ara sınav) | Konu anlatımı | | 8 | Bilgisayar destekli öğretim | Konu anlatımı | | 9 | Probleme dayalı öğrenme | Konu anlatımı | | 10 | Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Yansıtıcı düşünme | Konu anlatımı | | 11 | İşbirlikli öğrenmeye dayalı fen öğretimi | Konu anlatımı | | 12 | Eğitsel oyunlara dayalı fen öğretimi, Analojiler. | Konu anlatımı | | 13 | Eğitsel oyunlara dayalı fen öğretimi, Analojiler. | Konu anlatımı | | 14 | Final sınavı | Konu anlatımı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Editör: Özgür TAŞKIN
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|