BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB134İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni YaklaşımlarSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı fen eğitimiyle ilgili güncel yaklaşımları takip etmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrenciler güncel fen eğitim yaklaşımları doğrultusunda yorumlama ve eleştirel düşünme hakkında bilgi edineceklerdir
22. Öğrenciler güncel fen eğitim yaklaşımları hakkında bilgi edineceklerdir
33. Öğrenciler fen eğitimindeki öğrenme teorileri hakkında bilgi edineceklerdir
44. Öğrenciler fen eğitimindeki öğretme teorileri hakkında bilgi edineceklerdir
55. Öğrenciler, fen eğitiminde yaşanan problemler hakkında bilgi edineceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen eğitiminde yeni yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen bilimlerinin tanımı, Fen bilgisi dersinin önemi, Fen bilgisi dersinin işlenişinde temel prensiplerDers içeriğinin incelenmesi
2Bilimsel yöntem sürecine dayalı fen öğretimiKonu anlatımı
3Araştırma ve incelemeye dayalı fen öğretimiKonu anlatımı
4Proje tabanlı öğrenmeKonu anlatımı
5Çoklu zekâ kuramıKonu anlatımı
6Beyin tabanlı öğrenmeKonu anlatımı
7Yapılandırmacılık (Ara sınav)Konu anlatımı
8Bilgisayar destekli öğretimKonu anlatımı
9Probleme dayalı öğrenmeKonu anlatımı
10Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Yansıtıcı düşünmeKonu anlatımı
11İşbirlikli öğrenmeye dayalı fen öğretimiKonu anlatımı
12Eğitsel oyunlara dayalı fen öğretimi, Analojiler.Konu anlatımı
13Eğitsel oyunlara dayalı fen öğretimi, Analojiler.Konu anlatımı
14Final sınavıKonu anlatımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Editör: Özgür TAŞKIN
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma13452
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12222
Okuma13339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)173
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ133453134433
ÖÇ253555334243
ÖÇ345533524325
ÖÇ444524152233
ÖÇ555214234233
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek