Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB154 | Fen Eğitiminde Araştırma Tasarlama | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı lisansütü eğitime başlayan öğrencilerimn bilimsel bir araştırmanın nasıl tasarlanacağı hakkaında biigi edinmelerini sağlamak, öğrencilerin özgün bir araştırma tasarımı sunmlarını, araştırmalarını yapmalarını ve elde ettikleri sonuçlarla bir rapor yazmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Araştırma tasarımı hakkında genel bilgilere sahip olur. | 2 | Hazırladığı araştııma tasarımını uygulamaya koyar. | 3 | Araştırrma tasarımı uygulaması sonucunda elde ettiği sonuçları sunar. | 4 | Uygulamaya koyduğu araştırma tasarımını raporlaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında yapılacak çalışmalar şöyle ifade edilebilir;
1- Dersin tanıtımı, içeriğin sunumu ve gerçekleştirilecek eylemlerin ifade edilmesi,
2- Araştırma tasarımının aşamalarının açıklanması,
3- Örnek araştırma tasarımlarının incelenmesi,
4- Öğrencileri tarafından bir araştırma tasarımının sunulması,
5- Yapılan araştırma tasarımının ödev olarak sunulması,
6- Araştırma tasarımına uygun olarak araştırmanın gerçekleştirilmesi,
7- Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın sunulması,
8- Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın rapor edilmesi,
9- Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırma raporunun sunulması, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, içeriğin sunumu ve gerçekleştirilecek eylemlerin ifade edilmesi, | | | 2 | 2- Araştırma tasarımının aşamalarının açıklanması, | | | 3 | Araştırma tasarımının aşamalarının açıklanması, | | | 4 | Örnek araştırma tasarımlarının incelenmesi, | | | 5 | Örnek araştırma tasarımlarının incelenmesi, | | | 6 | Öğrencileri tarafından bir araştırma tasarımının sunulması, | | | 7 | Öğrencileri tarafından bir araştırma tasarımının sunulması, | | | 8 | Yapılan araştırma tasarımının ödev olarak sunulması, | | | 9 | Öğrencileri tarafından sunulan araştırma tasarımının incelenmesi ve tasarıma son şeklinin verilmesi, | | | 10 | Araştırma tasarımına uygun olarak araştırmanın gerçekleştirilmesi, | | | 11 | Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın sunulması, | | | 12 | Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın sunulması, | | | 13 | Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın rapor edilmesi, | | | 14 | Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırma raporunun sunulması, | | | 15 | Dönem boyunca yapılmış olan araştırma tasarımına uygularak hazırlanmış rapor ödev olarak verilmesi. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
John W. Creswell , J. David Creswell. (2021). RESEARCH DESIGN - Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Rapor Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Rapor Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 14 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Rapor | 2 | 14 | 28 |
Ev Ödevi | 2 | 14 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|