BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB154Fen Eğitiminde Araştırma TasarlamaSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı lisansütü eğitime başlayan öğrencilerimn bilimsel bir araştırmanın nasıl tasarlanacağı hakkaında biigi edinmelerini sağlamak, öğrencilerin özgün bir araştırma tasarımı sunmlarını, araştırmalarını yapmalarını ve elde ettikleri sonuçlarla bir rapor yazmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ
Öğrenme Çıktıları
1Araştırma tasarımı hakkında genel bilgilere sahip olur.
2Hazırladığı araştııma tasarımını uygulamaya koyar.
3Araştırrma tasarımı uygulaması sonucunda elde ettiği sonuçları sunar.
4Uygulamaya koyduğu araştırma tasarımını raporlaştırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında yapılacak çalışmalar şöyle ifade edilebilir; 1- Dersin tanıtımı, içeriğin sunumu ve gerçekleştirilecek eylemlerin ifade edilmesi, 2- Araştırma tasarımının aşamalarının açıklanması, 3- Örnek araştırma tasarımlarının incelenmesi, 4- Öğrencileri tarafından bir araştırma tasarımının sunulması, 5- Yapılan araştırma tasarımının ödev olarak sunulması, 6- Araştırma tasarımına uygun olarak araştırmanın gerçekleştirilmesi, 7- Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın sunulması, 8- Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın rapor edilmesi, 9- Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırma raporunun sunulması,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, içeriğin sunumu ve gerçekleştirilecek eylemlerin ifade edilmesi,
22- Araştırma tasarımının aşamalarının açıklanması,
3Araştırma tasarımının aşamalarının açıklanması,
4Örnek araştırma tasarımlarının incelenmesi,
5Örnek araştırma tasarımlarının incelenmesi,
6Öğrencileri tarafından bir araştırma tasarımının sunulması,
7Öğrencileri tarafından bir araştırma tasarımının sunulması,
8Yapılan araştırma tasarımının ödev olarak sunulması,
9Öğrencileri tarafından sunulan araştırma tasarımının incelenmesi ve tasarıma son şeklinin verilmesi,
10Araştırma tasarımına uygun olarak araştırmanın gerçekleştirilmesi,
11Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın sunulması,
12Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın sunulması,
13Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın rapor edilmesi,
14Araştırma tasarımına uygun olarak gerçekleştirilen araştırma raporunun sunulması,
15Dönem boyunca yapılmış olan araştırma tasarımına uygularak hazırlanmış rapor ödev olarak verilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
John W. Creswell , J. David Creswell. (2021). RESEARCH DESIGN - Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Rapor Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Rapor Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama21428
Rapor Sunma21428
Bireysel Çalışma21428
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma21428
Rapor21428
Ev Ödevi21428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ133211331312
ÖÇ233211331312
ÖÇ333212331312
ÖÇ433211331312
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek