Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB113 | Fen Öğretiminde Alanyazın İnceleme | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Fen öğretiminde sınıf içi uygulama yapılan güncel araştırmaları incelemek, alanyazın derlemesi ile araştırma sonuçlarını belirlemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fen öğretiminde sınıf içi uygulama içeren araştırmalara ulaşır. | 2 | Fen öğretiminde sınıf içi uygulama içeren araştırmaları inceler. | 3 | Fen öğretiminde sınıf içi uygulama içeren araştırmaları derler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen öğretiminde sınıf içi uygulama yapılan güncel araştırmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çağdaş fen eğitimi nedir ve nasıl olmalıdır? | | | 2 | Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi | | | 3 | Fen öğretiminde araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile ilgili araştırmalar | | | 4 | Fen öğretiminde araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile ilgili araştırmaların derlenmesi | | | 5 | Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme yöntemi ile ilgili araştırmalar | | | 6 | Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme yöntemi ile ilgili araştırmaların derlenmesi | | | 7 | Fen öğretiminde proje tabanlı öğrenme yöntemi ile ilgili araştırmalar | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Fen öğretiminde proje tabanlı öğrenme yöntemi ile ilgili araştırmaların derlenmesi | | | 10 | STEM eğitimi ile ilgili araştırmalar | | | 11 | STEM eğitimi ile ilgili araştırmaların derlenmesi | | | 12 | Fen öğretiminde ters-yüz edilmiş öğrenme yöntemi ile ilgili araştırmalar | | | 13 | Fen öğretiminde ters-yüz edilmiş öğrenme yöntemi ile ilgili araştırmaların derlenmesi | | | 14 | Eğitsel oyunlar ve fen öğretimi ile ilgili araştırmalar | | | 15 | Eğitsel oyunlar ve fen öğretimi ile ilgili araştırmaların derlenmesi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, ANI Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|