Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB103Y | Öğretim İlke ve Yöntemleri, Uygulamaları | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler; eğitim programlarının temel kavramlarını karşılaştırır, eğitim programlarını ve ders planlarını nasıl geliştireceğini öğrenir ve çeşitli öğrenme stratejilerini, sınıfta kullanacakları metod ve stratejileri bilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, programla ilgili temel fikir ve kavramlar bilgisini edinir.
| 2 | Öğrenci, nasıl bir müfredat geliştirileceği hakkında bilgi edinir.
| 3 | Öğrenci, ders planı hazırlama hakkında bilgi edinir. | 4 | Öğrenci, program değerlendirme modelleri hakkında bilgi edinir.
| 5 | Öğrenci, temel öğretme stratejileri hakkında bilgi edinir.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim programını planlama ve geliştirme, program değerlendirme, yeni Türk eğitim programı, öğrenme stratejileri, metodları ve teknikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | Ders içeriğinin incelenmesi | | 2 | Öğrenme ve öğretme ilkeleri | Konu anlatımı | | 3 | Eğitim programının temel öğeleri | Konu anlatımı | | 4 | Eğitim programı hazırlama | Konu anlatımı | | 5 | Eğitim programı hazırlama | Konu anlatımı | | 6 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | Konu anlatımı | | 7 | Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri (Ara sınav) | Konu anlatımı | | 8 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | Konu anlatımı | | 9 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | Konu anlatımı | | 10 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması | Konu anlatımı | | 11 | Öğretim ve öğrenme stratejileri | Konu anlatımı | | 12 | Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları | Konu anlatımı | | 13 | Öğretim yöntem ve teknikleri | Konu anlatımı | | 14 | Öğretim yöntem ve teknikleri (Final sınavı) | Konu anlatımı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Editör: Anonim
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 13 | 5 | 65 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|