BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB118YEğitimde Ölçek Geliştirme ve UygulamaSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Eğitim araştırmalrında kullanılanacak olan ölçek türlerinin neler olduğunun, ölçek türleri örneklerinin ve ölçeklerin hazırlanmasından kullanılmasına kadar geçen sürede yapılması gerekenlerin öğrenciler tarafından kazanılmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ
Öğrenme Çıktıları
1Ölçek geliştirme amacını bilir.
2Ölçek türleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Ölçek için gerekli olan madde havuzunun nasıl oluşturalacağını anlar.
4Hazırlanan ölçek formunun pilot uygulamasının nasıl yürütüleceği hakkında bilgi sahibi olur.
5Hazırladığı ölçeğe ait gerekli analizleri yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ölçek geliştirme ve uygulama dersi kapsamında aşağıdaki iafde edilen içeriklere değinilecektir. 1- Ölçek nedir? Ölçek ve anketin arasındaki farklar nelerdir? 2- Ölçek geliştirme amaçları nelerdir? 3- Ölçke geliştirme teknikleri nelerdir? 4- Ölçek için madde havuzu hazırlama sürecinde yapılması gerekenler nelerdir? 5- Geliştirirlen formun gözden geçirilmesi 6-Deneme uygulamasının yapılması 7- Ölçek için gerekli analizlerin yapılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kullanılacak kaynakların belirtilmesi.
2Ölçek nedir? Ölçek ve anketin arasındaki farklar nelerdir?
3Ölçek geliştirme teknikleri nelerdir?
4Ölçek için madde havuzu hazırlama sürecinde yapılması gerekenler nelerdir?
5Madde Yazma Süreci Nasıldır?
6Olumsuz maddeler ve kontrol maddeleri nasıl yazılır?
7Geliştirilen formun gözden geçirilmesi
8Öğrencilerin kendi geliştirdikleri ölçek için maadeleri içeren ödevlerini sunmaları
9Hazırlanan ölçek için deneme uygulamasının yapılması
10Hazırlanan ölçek için deneme uygulamasının yapılması
11Ölçek için gerekli analizlerin yapılması.
12Ölçek için gerekli analizlerin yapılması.
13Ölçek için yapılan analizlerin yorumlanması ve ölçeğe son halinin verilmesi.
14Ölçek için yapılan analizlerin yorumlanması ve ölçeğe son halinin verilmesi.
15Ölçek için yapılan analizlerin yorumlanması ve ölçeğe son halinin verilmesi.
16Hazırlanan ölçeklerin ödev olarak sunulması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- ÖLÇEK GELİŞTİRME -Kuram ve Uygulamalar. Robert F. DeVellis . Nobel Akademik Yyaıncılık. 2- Deniz, Z. (2007). Psikolojik ölçme aracı uyarlama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40 (1), 1-16. 3- Gül Ş. ve Sözbilir, M. (2015). Fen ve matematik eğitimi alanında gerçekleştirilen ölçek geliştirme araştırmalarına yönelik tematik içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 85-102. doi: 10.15390/EB.2015.4070 4- Mor Dirlik, E. (2014). Ölçek geliştirme konulu doktora tezlerinin test ve ölçek geliştirme standartlarına uygunluğunun incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5 (2), 62-78.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Rapor Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Rapor Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım2510
Soru-Yanıt5525
Rapor Hazırlama5525
Rapor Sunma5525
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
Rapor5210
Ev Ödevi5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ113331333313
ÖÇ213331333313
ÖÇ313331333313
ÖÇ413331333313
ÖÇ513331333313
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek