BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB150Karşılaştırmalı EğitimSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı; iki veya daha fazla ülkenin eğitim sistemlerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak, gelişmiş ve gelişmekte olan çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, amaç ve politikalarını incelenmek ve bunları Türk eğitim sistemi ile karşılaştırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğrt. Üyesi Ayhan BULUT
Öğrenme Çıktıları
1Çeşitli ülkelerin eğitim sisteminin yapısını kavrayabilecek
2Eğitim kademelerini (okul öncesi öğretim, ilköğretim, ortaöğretim, yetişkin eğitimi), özel eğitimini, örgüt ve yönetimini, yasal temellerini, öğretmen yetiştirme sistemini, denetim ve değerlendirmelerini Türk Eğitim Sistemi ile karşılaştırabilecek
3Türk Eğitim Sistemi için önerilerde bulunabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çeşitli ülkelerin eğitim amaçlarını, eğitim sisteminin yapısını, eğitim kademelerini (okul öncesi öğretim, ilköğretim, ortaöğretim, yetişkin eğitimi), özel eğitimini, örgüt ve yönetimini, yasal temellerini, öğretmen yetiştirme sistemini, denetim ve değerlendirmelerini incelemek ve Türk Eğitim Sistemi ile karşılaştırmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Eğitim Sistemi
2Finlandiya Eğitim sistemi
3Singapur Eğitim sistemi
4Fransa Eğitim sistemi
5İngiltere eğitim sistemi
6İtalya Eğitim sistemi
7Japonya eğitim sistemi
8Vize
9Kanada Eğitim sistemi
10Güney kore eğitim sistemi
11Almanya eğitim sistemi
12İsviçre Eğitim sistemi
13Norveç eğitim sistemi
14Kanada Eğitim sistemi
15A.B.D Eğitim sistemi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Ö.Demirel (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 2. İ.Erdoğan (2000). Çağdaş Eğitim Sisitemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık 3. A. Türkoğlu (1998). Karşılaştırmalı Eğitim. Adana: Baki Kitabevi4. 4. G. Ültanır (2000) Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi. Ankara: Eylül Yayıncılık. 5. İ.E. Başaran (1994) Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara. Başaran 6. İlgili alanda yapılan bilimsel çalışmalar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)189
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ132234423433
ÖÇ223555111343
ÖÇ343431553233
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek