Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB150 | Karşılaştırmalı Eğitim | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı; iki veya daha fazla ülkenin eğitim sistemlerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak, gelişmiş ve gelişmekte olan çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, amaç ve politikalarını incelenmek ve bunları Türk eğitim sistemi ile karşılaştırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğrt. Üyesi Ayhan BULUT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çeşitli ülkelerin eğitim sisteminin yapısını kavrayabilecek | 2 | Eğitim kademelerini (okul öncesi öğretim, ilköğretim, ortaöğretim, yetişkin eğitimi), özel eğitimini, örgüt ve yönetimini, yasal temellerini, öğretmen yetiştirme sistemini, denetim ve değerlendirmelerini Türk Eğitim Sistemi ile karşılaştırabilecek | 3 | Türk Eğitim Sistemi için önerilerde bulunabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çeşitli ülkelerin eğitim amaçlarını, eğitim sisteminin yapısını, eğitim kademelerini (okul öncesi öğretim, ilköğretim, ortaöğretim, yetişkin eğitimi), özel eğitimini, örgüt ve yönetimini, yasal temellerini, öğretmen yetiştirme sistemini, denetim ve değerlendirmelerini incelemek ve Türk Eğitim Sistemi ile karşılaştırmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Eğitim Sistemi | | | 2 | Finlandiya Eğitim sistemi | | | 3 | Singapur Eğitim sistemi | | | 4 | Fransa Eğitim sistemi | | | 5 | İngiltere eğitim sistemi | | | 6 | İtalya Eğitim sistemi | | | 7 | Japonya eğitim sistemi | | | 8 | Vize | | | 9 | Kanada Eğitim sistemi | | | 10 | Güney kore eğitim sistemi | | | 11 | Almanya eğitim sistemi | | | 12 | İsviçre Eğitim sistemi | | | 13 | Norveç eğitim sistemi | | | 14 | Kanada Eğitim sistemi | | | 15 | A.B.D Eğitim sistemi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Ö.Demirel (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
2. İ.Erdoğan (2000). Çağdaş Eğitim Sisitemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık
3. A. Türkoğlu (1998). Karşılaştırmalı Eğitim. Adana: Baki Kitabevi4.
4. G. Ültanır (2000) Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi. Ankara: Eylül Yayıncılık.
5. İ.E. Başaran (1994) Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara. Başaran
6. İlgili alanda yapılan bilimsel çalışmalar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|