BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB132Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı DüşünmeSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde düşünmenin önemi, öğretim yöntem ve teknikleriyle düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin kavranması ve ilgili teknikleri kullanma becerisinin kazandırılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ufuk TÖMAN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci düşünme becerisi, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme kavramlarını açıklar.
2Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme önündeki engelleri bilir.
3Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini bilir.
4Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini uygular.
5Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Düşünme becerisinin önemi, bireye kazandırılması, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme, düşünme becerilerinin eğitimindeki temel faktörler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve amacının tartışılması
2Düşünme becerisi nedir?
3Çocuğa düşünmeyi nasıl öğretiriz?
4Nitelikli düşünmeye etki eden etmenler
5Eleştirel düşünme ve öğretimi
6Eleştirel düşünmenin önüne çıkan engeller
7Yansıtıcı düşünme ve öğretimi
8Vize
9Yansıtıcı düşünmenin önüne çıkan engeller
10Yaratıcı düşünme ve öğretimi
11Yaratıcı düşünmenin önüne çıkan engeller
12Öğretim programlarının düşünme becerileri üzerine etkisi
13Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler
14Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler
15Yansıtıcı Düşünme Modelleri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Paul, R ve Elder, L. 2006. Critical Thinking. Canada: Pearson,Prentice Hall 2. Fisher, R. 2005. Teaching Thinking (2nd edition). London: Continuuum Books. 3. Sternberg, R.J. ve Grigorenko, E. 2004. Successful intelligence in the classroom. Theory Into Practice.43 (4), 274-280
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Okuma14114
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ135331333452
ÖÇ253345231413
ÖÇ344332452355
ÖÇ435335253453
ÖÇ554554353351
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek