Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB111Y | Analojilerle Fen Öğretimi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Analojilerle Fen Öğretiminin Nasıl Yapılacağını Kavrayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Fatih GÜRBÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fen öğretiminin problemlerini açıklayabilecekler | 2 | Fen öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklayabilecekler | 3 | Analoji ve onunla ilgili temel kavramları açıklayabilecekler | 4 | Analoji çeşitlerini bilecekler | 5 | Analojinin avantaj ve dezavantajlarını kavrayacaklar | 6 | Fen konuları üzerine analojiler oluşturabilecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Analojinin tanımı ve çeşitleri, Fen öğretiminde karşılaşılan problemler, Fen Öğretiminde kullanılan strateji ve teknikler, Analojilerin avantajları ve dezavantajları, Analoji ile ilgili uygulamalar, Analoji örnekleri, Fen öğretiminde analoji geliştirilmesi ve kullanılmasının önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkiye'deki fen eğitimi ve sorunları | | | 2 | Fen eğitiminde karşılaşılan problemler | | | 3 | Fen Öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler | | | 4 | Analojinin tanımı, genel bilgiler ve analoji çeşitleri | | | 5 | Analoji, model ve metafor arasındaki benzerlik ve farklılıklar, konu ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi | | | 6 | Yapılandırmacı yaklaşım ve analoji öğretimi, analoji geliştirmenin zorlukları | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Analojilerle öğretim modeli (TWA) ve örnekleri | | | 9 | Analojilerin avantaj ve dezavantajları | | | 10 | Çeşitli fen konuları üzerine yapılan analojilerin incelenmesi | | | 11 | Çeşitli fen konuları üzerine yapılan analojilerin incelenmesi | | | 12 | Diğer bilim dallarında yapılan analojilerin incelenmesi | | | 13 | Diğer bilim dallarında yapılan analojilerin incelenmesi | | | 14 | Diğer bilim dallarında yapılan analojilerin incelenmesi | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fen öğretimini içeren kitaplar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Performans | 5 | 3 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|