BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB131Argümantasyon Modeli ve UygulamalarıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında vurgulanan öğrenme model ve yaklaşımlarından biri olan argümantasyon modeli hakkında lisansüstü öğrencilerin ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca lisansüstü öğrencilerinin bu modelin uygulamaları hakkında farkındalık kazanmaları hedeflenmekte, sınıf içi uygulamalarda modeli etkili bir şekilde hayata geçirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Argümantasyon modelinin doğasını kavrar.
2Argümantasyon modelinin faydalarını bilir ve fen öğretiminde uygulanmasının önemini kavrar.
3Argümantasyon modelinin uygulanmasına yönelik etkinlikleri bilir ve tasarlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Argümantasyon modelinin tanım -Farklı araştırmacıların argümantasyon modelleri (Toulmin, Aristo, Walton) -Argüman türleri -Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (İfadeler tablosu, Öğrenci fikirlerinden oluşan kavram haritaları, Karikatürlerle yarışan teoriler, Hikâyelerle yarışan teoriler, Fikir ve kanıtlarla yarışan teoriler, Argüman yapılandırma, Tahmin-gözlem-açıklama, Çift konuşması, Çiftlerden dörtlere, Dinleme üçlüleri, Elçiler yollama, Rol oynama) -Argümantasyon modelinin fen öğretimine katkıları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, işlenişi ve kullanılacak kaynaklara yönelik genel bilgiler
2Argümantasyon modeli ve içeriği
3Farklı araştırmacıların argümantasyon modelleri (Toulmin, Aristo, Walton)
4Farklı araştırmacıların argümantasyon modelleri (Toulmin, Aristo, Walton)
5Argüman türleri (Analitik, retorik ve diyalektik argümanlar)
6Argüman türleri (Analitik, retorik ve diyalektik argümanlar)
7Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (İfadeler tablosu, Öğrenci fikirlerinden oluşan kavram haritaları)
8Ara sınav
9Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (Karikatürlerle yarışan teoriler, Hikâyelerle yarışan teoriler)
10Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (Fikir ve kanıtlarla yarışan teoriler, Argüman yapılandırma)
11Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (Tahmin-gözlem-açıklama, Çift konuşması, Çiftlerden dörtlere)
12Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (Dinleme üçlüleri, Elçiler yollama, Rol oynama)
13Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamalarına yönelik örnek etkinlikler tasarlama
14Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamalarına yönelik örnek etkinlikler tasarlama
15Argümantasyon modelinin fen öğretimine katkıları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anagün, Ş.Ş., & Duban, N. (Ed., 2014). Fen bilimleri öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Demirci-Güler, M.P. (Ed., 2017). Fen bilimleri öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Balım, A.G. (Ed., 2019). Fen Eğitiminde yenilikçi yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. Argümantasyon modelini konu alan lisansüstü tezler Argümantasyon modeli ilgili makale çalışmaları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Makale Kritik Etme7535
Bireysel Çalışma9436
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5420
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7535
Okuma8540
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)169
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ124334545123
ÖÇ224334545123
ÖÇ324334545123
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek