Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB113Y | Argümantasyon Modeli ve Uygulamaları | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında vurgulanan öğrenme model ve yaklaşımlarından biri olan argümantasyon modeli hakkında lisansüstü öğrencilerin ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca lisansüstü öğrencilerinin bu modelin uygulamaları hakkında farkındalık kazanmaları hedeflenmekte, sınıf içi uygulamalarda modeli etkili bir şekilde hayata geçirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Argümantasyon modelinin doğasını kavrar. | 2 | Argümantasyon modelinin faydalarını bilir ve fen öğretiminde uygulanmasının önemini kavrar. | 3 | Argümantasyon modelinin uygulanmasına yönelik etkinlikleri bilir ve tasarlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Argümantasyon modelinin tanım
-Farklı araştırmacıların argümantasyon modelleri (Toulmin, Aristo, Walton)
-Argüman türleri
-Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (İfadeler tablosu, Öğrenci fikirlerinden oluşan kavram haritaları, Karikatürlerle yarışan teoriler, Hikâyelerle yarışan teoriler, Fikir ve kanıtlarla yarışan teoriler, Argüman yapılandırma, Tahmin-gözlem-açıklama, Çift konuşması, Çiftlerden dörtlere, Dinleme üçlüleri, Elçiler yollama, Rol oynama)
-Argümantasyon modelinin fen öğretimine katkıları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, işlenişi ve kullanılacak kaynaklara yönelik genel bilgiler | | | 2 | Argümantasyon modeli ve içeriği | | | 3 | Farklı araştırmacıların argümantasyon modelleri (Toulmin, Aristo, Walton) | | | 4 | Farklı araştırmacıların argümantasyon modelleri (Toulmin, Aristo, Walton) | | | 5 | Argüman türleri (Analitik, retorik ve diyalektik argümanlar) | | | 6 | Argüman türleri (Analitik, retorik ve diyalektik argümanlar) | | | 7 | Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (İfadeler tablosu, Öğrenci fikirlerinden oluşan kavram haritaları) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (Karikatürlerle yarışan teoriler, Hikâyelerle yarışan teoriler) | | | 10 | Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (Fikir ve kanıtlarla yarışan teoriler, Argüman yapılandırma) | | | 11 | Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (Tahmin-gözlem-açıklama, Çift konuşması, Çiftlerden dörtlere) | | | 12 | Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamaları (Dinleme üçlüleri, Elçiler yollama, Rol oynama) | | | 13 | Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamalarına yönelik örnek etkinlikler tasarlama | | | 14 | Argümantasyon modelinin sınıf içi uygulamalarına yönelik örnek etkinlikler tasarlama | | | 15 | Argümantasyon modelinin fen öğretimine katkıları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anagün, Ş.Ş., & Duban, N. (Ed., 2014). Fen bilimleri öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Demirci-Güler, M.P. (Ed., 2017). Fen bilimleri öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Balım, A.G. (Ed., 2019). Fen Eğitiminde yenilikçi yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
Argümantasyon modelini konu alan lisansüstü tezler
Argümantasyon modeli ilgili makale çalışmaları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 7 | 5 | 35 |
Bireysel Çalışma | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Okuma | 8 | 5 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|