Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB138 | Fen Bilimlerinde Kavram Yanılgıları, Tespiti ve Giderilmesi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Fen bilimlerinde kavram gelişim sürecinin temel özelliklerini kavratmak, fen bilimleri öğretiminde kullanılan kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavratmak, fen bilimleri öğretiminde yaygın olarak kullanılan kavram yanılgıları tespit etmesini sağlayıp, kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan teknikleri kavratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılmasını anlar ve açıklar | 2 | Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemleri anlar ve farklılıkları belirler, kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığını anlar ve açıklar. | 3 | Kavram öğrenme yolları, kavram öğrenme sınırlılıklarını, kavram öğretimi ve kavram oluşturmayı anlar ve yorum yapar | 4 | Kavram geliştirme süreçlerini anlar ve yorum yapar. | 5 | Kavram yanılgılarının tespitini yapar ve kavram yanılgılarının giderilmesini anlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen bilimleri öğretiminde kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavratılmasını sağlayarak öğrencilerde var olan kavram yanılgılarını belirleyip, bu kavram yanılgılarının giderilmesini anlam çözümleme tabloları, kavram ağları, kavram haritaları, zihinsel şemalar, V diyagramı, öğretim halkaları, çatışma haritaları, çizimler ve benzerleri öğretim teknikleriyle giderilmesini sağlamaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı | | | 2 | Fen bilgisi öğretiminde öğrenme | | | 3 | Fen bilgisi öğretiminde kavram öğretiminin önemi | | | 4 | Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemler | | | 5 | Kavramların aşamalığı | | | 6 | Fen bilgisi öğretiminde sıklıkla kullanılan kavram yanılgıları | | | 7 | Kavram yanılgısı, hata ve bilgi eksiklikleri arasındaki farklar | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavramsal değişim metinleri | | | 10 | Kavram yanılgılarını tespitinde kullanılan iki ve üç aşamalı teşhis testleri | | | 11 | Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavramsal değişim metinleri | | | 12 | Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan çürütme metinleri | | | 13 | Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavram karikatürleri ve kavram çarkı diyagramı | | | 14 | Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavram haritaları ve zihin haritaları | | | 15 | Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan yapılandırılmış grid, balık kılçığı, kavram ağları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kuramdan Uygulamaya Fen Bilgisi öğretimi Çepni Ve Diğerleri (2005). PagemAYayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|