BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB138Fen Bilimlerinde Kavram Yanılgıları, Tespiti ve GiderilmesiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Fen bilimlerinde kavram gelişim sürecinin temel özelliklerini kavratmak, fen bilimleri öğretiminde kullanılan kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavratmak, fen bilimleri öğretiminde yaygın olarak kullanılan kavram yanılgıları tespit etmesini sağlayıp, kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan teknikleri kavratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ
Öğrenme Çıktıları
1Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılmasını anlar ve açıklar
2Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemleri anlar ve farklılıkları belirler, kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığını anlar ve açıklar.
3Kavram öğrenme yolları, kavram öğrenme sınırlılıklarını, kavram öğretimi ve kavram oluşturmayı anlar ve yorum yapar
4Kavram geliştirme süreçlerini anlar ve yorum yapar.
5Kavram yanılgılarının tespitini yapar ve kavram yanılgılarının giderilmesini anlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen bilimleri öğretiminde kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavratılmasını sağlayarak öğrencilerde var olan kavram yanılgılarını belirleyip, bu kavram yanılgılarının giderilmesini anlam çözümleme tabloları, kavram ağları, kavram haritaları, zihinsel şemalar, V diyagramı, öğretim halkaları, çatışma haritaları, çizimler ve benzerleri öğretim teknikleriyle giderilmesini sağlamaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2Fen bilgisi öğretiminde öğrenme
3Fen bilgisi öğretiminde kavram öğretiminin önemi
4Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemler
5Kavramların aşamalığı
6Fen bilgisi öğretiminde sıklıkla kullanılan kavram yanılgıları
7Kavram yanılgısı, hata ve bilgi eksiklikleri arasındaki farklar
8Vize Sınavı
9Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavramsal değişim metinleri
10Kavram yanılgılarını tespitinde kullanılan iki ve üç aşamalı teşhis testleri
11Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavramsal değişim metinleri
12Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan çürütme metinleri
13Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavram karikatürleri ve kavram çarkı diyagramı
14Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavram haritaları ve zihin haritaları
15Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan yapılandırılmış grid, balık kılçığı, kavram ağları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kuramdan Uygulamaya Fen Bilgisi öğretimi Çepni Ve Diğerleri (2005). PagemAYayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)189
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ134144212534
ÖÇ232534223513
ÖÇ334343331223
ÖÇ432534533553
ÖÇ535535113334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek