Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FB127 | Fen Bilgisi Eğitimi Literatürünün Eleştirel İncelenmesi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrencilerin Fen bilgisi eğitimi alanında yapılmış olan akademik çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla incelemelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fen bilgisi eğitimi alanında genel olarak literatür incelemesinin nasıl yapılacağını öğrenir, | 2 | İncelenen çalışmalardan yola çıkılarak bu çalışmalar hakkında genel değerlendirmeler yapar, | 3 | Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların hangi konu alanlarında yoğunlaştığının belirler, | 4 | Yapılan akademik çalışmaların incelenmesi sonucunda elde edilen bilgiler ışıında uygun araştırma konularını belirler, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu des aşağıda verilen ders içeriği kapsamında yürütülecektir.
1- Fen bilgisi eğitimi alanında genel olarak literatür incelemesinin yapılması,
2- Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan literatür incelemesi kapsamında elde edilen çalışmaların incelenmesi,
3- İncelenen çalışmalardan yola çıkılarak bu çalışmalar hakkında genel değerlendirmelerin yapılması,
4- Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların hangi konu alanalrında yoğunlaştığının belirlenmesi,
5- Yapılan akademik çalışmaların incelenmesi sonucunda elde edilen bilgiler ışıında uygun araştırma konularının belirlenmesi, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan çalışmaların nasıl inceleneğini öğrenme | | | 2 | Fen eğitimi alanında yapılan çalışmaları inceleme | | | 3 | Fen eğitimi alanında yapılan çalışmaları inceleme | | | 4 | İncelenen fen eğitimi araştırmaları ile ilgili genele değerlendirmeler yapma | | | 5 | İncelenen fen eğitimi araştırmaları ile ilgili genele değerlendirmeler yapma | | | 6 | İncelenen fen eğitimi araştırmaları ile ilgili genele değerlendirmeler yapma | | | 7 | İncelenen fen eğitimi araştırmaları ile ilgili genele değerlendirmeler yapma | | | 8 | Kendi belirlediği bir konu ile ilgili olarak hazırlamış inceleme raporunu ara ödev olarak sunması | | | 9 | İncelenen çalışmalara bakarak fen eğitimi araştırmalrındaki genel eğilimlerin belirlenmesi | | | 10 | İncelenen çalışmalara bakarak fen eğitimi araştırmalrındaki genel eğilimlerin belirlenmesi | | | 11 | Fen eğitimi araştırmalarındaki sıklıkla çalışılan konu ve kavramların belirlenmesi | | | 12 | Fen eğitimi araştırmalarındaki sıklıkla çalışılan konu ve kavramların belirlenmesi | | | 13 | Fen eğitimi araştırmalarındaki sıklıkla çalışılan konu ve kavramların belirlenmesi | | | 14 | Fen eğitimi litaratüründeki çalışması gereken konu, kavram ve eğilimlerin belirlenmesi | | | 15 | Fen eğitimi litaratüründeki çalışması gereken konu, kavram ve eğilimlerin belirlenmesi | | | 16 | Belirlenen bir konuyla ilgili yapmış olduğu literartür incelemesini dönem sonu ödevi olarak sunması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fen Eğitimi Literatürünün Eleştirel İncelenmesi kapsamında yapılmış olan makaleler ve tezler gibi açık erişimli kaynaklar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Rapor Sunma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 2 | 14 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|