BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FB127Fen Bilgisi Eğitimi Literatürünün Eleştirel İncelenmesiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında öğrencilerin Fen bilgisi eğitimi alanında yapılmış olan akademik çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla incelemelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ekrem CENGİZ
Öğrenme Çıktıları
1Fen bilgisi eğitimi alanında genel olarak literatür incelemesinin nasıl yapılacağını öğrenir,
2İncelenen çalışmalardan yola çıkılarak bu çalışmalar hakkında genel değerlendirmeler yapar,
3Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların hangi konu alanlarında yoğunlaştığının belirler,
4Yapılan akademik çalışmaların incelenmesi sonucunda elde edilen bilgiler ışıında uygun araştırma konularını belirler,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu des aşağıda verilen ders içeriği kapsamında yürütülecektir. 1- Fen bilgisi eğitimi alanında genel olarak literatür incelemesinin yapılması, 2- Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan literatür incelemesi kapsamında elde edilen çalışmaların incelenmesi, 3- İncelenen çalışmalardan yola çıkılarak bu çalışmalar hakkında genel değerlendirmelerin yapılması, 4- Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların hangi konu alanalrında yoğunlaştığının belirlenmesi, 5- Yapılan akademik çalışmaların incelenmesi sonucunda elde edilen bilgiler ışıında uygun araştırma konularının belirlenmesi,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan çalışmaların nasıl inceleneğini öğrenme
2Fen eğitimi alanında yapılan çalışmaları inceleme
3Fen eğitimi alanında yapılan çalışmaları inceleme
4İncelenen fen eğitimi araştırmaları ile ilgili genele değerlendirmeler yapma
5İncelenen fen eğitimi araştırmaları ile ilgili genele değerlendirmeler yapma
6İncelenen fen eğitimi araştırmaları ile ilgili genele değerlendirmeler yapma
7İncelenen fen eğitimi araştırmaları ile ilgili genele değerlendirmeler yapma
8Kendi belirlediği bir konu ile ilgili olarak hazırlamış inceleme raporunu ara ödev olarak sunması
9İncelenen çalışmalara bakarak fen eğitimi araştırmalrındaki genel eğilimlerin belirlenmesi
10İncelenen çalışmalara bakarak fen eğitimi araştırmalrındaki genel eğilimlerin belirlenmesi
11Fen eğitimi araştırmalarındaki sıklıkla çalışılan konu ve kavramların belirlenmesi
12Fen eğitimi araştırmalarındaki sıklıkla çalışılan konu ve kavramların belirlenmesi
13Fen eğitimi araştırmalarındaki sıklıkla çalışılan konu ve kavramların belirlenmesi
14Fen eğitimi litaratüründeki çalışması gereken konu, kavram ve eğilimlerin belirlenmesi
15Fen eğitimi litaratüründeki çalışması gereken konu, kavram ve eğilimlerin belirlenmesi
16Belirlenen bir konuyla ilgili yapmış olduğu literartür incelemesini dönem sonu ödevi olarak sunması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fen Eğitimi Literatürünün Eleştirel İncelenmesi kapsamında yapılmış olan makaleler ve tezler gibi açık erişimli kaynaklar.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Rapor Hazırlama5525
Rapor Sunma5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
Ev Ödevi21428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ123311142213
ÖÇ223311142213
ÖÇ323311132213
ÖÇ423311142213
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek