Yüksek Lisans Programları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
- Kimya
- Kimya
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | 05.07.2019 tarihli ve 30822 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 1268 sayılı Cumhurbaşkanı Kararıyla Üniversitemize bağlı Sosyal Bilimler Enstitüsü ile Fen Bilimleri Enstitüsü kapatılarak "Lisansüstü Eğitim Enstitüsü" adı ile yoluna devam eden Enstitü anabilim dalından biri olan Kimya Anabilim Dalı, 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Yüksek Lisans programına öğrenci alımına başlamış olup, her yarıyıl belirlenen kontenjanlara göre genç bilim adamlar yetiştirmek amacıyla hizmet vermeye devam etmektedir. | Kazanılan Derece | Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Yüksek Lisans Kimya" derecesi alırlar. | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Yüksek Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | “Bayburt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde” belirtildiği şekildedir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Önceki öğrenmelerin tanınması konusunda Bayburt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ne bakınız. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | “Bayburt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde” belirtildiği şekildedir. | Program Profili | Kimya Bölümü; Analitik, Anorganik, Biyokimya, Fizikokimya ve Organik Kimya Anabilim Dallarından oluşmaktadır. Eğitim programını başarıyla tamamlayanlar Kimya Yüksek Lisans diploması alırlar ve “Kimyager” olarak çalışabilirler. Kimya Bölümün misyonu, kimya biliminin ve endüstrinin gereksinimleri ve gelişimi doğrultusunda bilimsel düşünceye sahip, yaratıcı potansiyeli olan araştırıcı ve uygulayıcı eleman yetiştirmektir. Ayrıca, kazanılan bilgi birikimini, ulusal ve bölgesel olarak faaliyet sürdüren endüstri kuruluşlarının sorunlarının çözümünde kullanmak ve kimyanın çeşitli alanlarında araştırma ve yayın yapmaktır. Vizyonu ise ulusal ve uluslar arası alanda kimya bilimi ve kimyasal teknoloji dünyası ile örgütsel bağları geliştirmek, kimya eğitimini ve araştırmalarını dünyadaki nitelikli üniversiteler ile eşdeğer bir düzeye getirmek için rekabetçi bir ortam yaratmaktır. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Kimya Yüksek Lisans programı mezunları, petrol ürünleri, ilaç, boya, gıda, tekstil, çimento, gübre sanayi gibi endüstrinin hemen hemen bütün dallarında, üretim ve kalite kontrol alanlarında, AR-GE (Araştırma Geliştirme) kuruluşlarında, arkeolojide, adli tıp laboratuarlarında, il kontrol laboratuarlarında, su arıtım tesislerinde görev yapabilirler. Üniversitemizde veya farklı üniversitelerde Doktora yaparak, üniversitelerde Öğretim Elemanı olarak görev yapabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | “Bayburt Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde” belirtildiği şekildedir. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Sınavlar, ölçme ve değerlendirme, Bayburt Üniversitesi “Lisansüstü Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği” uyarınca yapılmaktadır. | Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Doç.Dr Zehra CAN / Dr.Öğretim Üyesi Bülent ŞENGÜL | Bölüm Olanakları | Kimya Bölümünde Yüksek Lisans programına yönelik eğitim verebilecek 1 profesör, 3 doçent, 3 Doktor Öğretim Üyesi 7 akademik personel görev yapmaktadır. Bölümde idare ve öğrenci işlerine ilaveten, iyi donanımlı Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Biyokimya, Fizikokimya, Organik Kimya araştırma laboratuarının bulunduğu Merkezi Araştırma Laboratuvarı bulunmaktadır. Lisansüstü teorik dersler Lisansüstü eğitimler için hazırlanmış özel sınıflarda yapılmaktadır. Uygulamalı dersler veya Lisansüstü tezi için yapılacak çalışmalar ise bağlı bulunduğu bilim dalı için tahsis edilen araştırma laboratuarlarında gerçekleştirilmektedir. Ayrıca öğrencilerimizin katılabileceği kalite yönetimi veya laboratuar cihazlarının kullanımıyla ilgili olarak sertifikalı programlar ve çalıştaylar düzenlenmektedir. Öğrencilerimiz istedikleri taktirde, aylık belirli bir ücret karşılığında çeşitli projelerde çalışmak üzere araştırma laboratuarlarında ya da öğrenci laboratuarlarında çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitemizin Erasmus Programı ile, maddi destek sağlanarak, eğitimlerinin bir kısmını yurt dışındaki anlaşmalı ülkelerin farklı üniversitelerinde, Farabi Programı ile yurt içindeki anlaşmalı üniversitelerinde devam edebilmektedirler. Kimya Anabilim Dalında Yüksek Lisans yaparak mezun olan öğrencilerimiz ve farklı üniversitelerden mezun olan öğrenciler Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak Kimya Dalında Doktora yapabilmekte, akademik kariyer için fırsat yaratabilmektedir. Öğrencilerimizin kendilerini sosyal ve kültürel açıdan geliştirebilecekleri ,öğrenci kantini, yemekhane, ücretsiz kablolu ve kablosuz internet olanakları, fitness salonu, tenis kortu, halı saha, dinlenme-çalışma salonu, kapalı spor salonu, teknolojik kütüphane mevcut olup, farklı spor etkinliklerine katılım olanakları da sağlanmaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | 3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 6 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 8 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 9 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 10 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 16 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 17 | Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
T : Teorik U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
KTYDKY
|
Danışmanlık
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
0
|
Toplam |
0
|
1
|
0
|
0
|
|
|
1
|
KTYSEÇ-1Y
|
Kimya Seçmeli Dersler - 1
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
2
|
KTYS1
|
Kimya Seçmeli Dersler Gurubu I
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
18
|
3
|
KTYZOR-1Y
|
Kimya Zorunlu Dersler - 1
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
4
|
KTYZ1
|
Kimya Zorunlu Dersler I
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
6
|
5
|
KTYUZM
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
6
|
KTYUZMY
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
18
|
0
|
0
|
30
|
|
|
1
|
KTYSEÇ-2Y
|
Kimya Seçmeli Dersler - 2
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
2
|
KTYS2
|
Kimya Seçmeli Dersler Gurubu II
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
18
|
3
|
KTYZOR-2Y
|
Kimya Zorunlu Dersler - 2
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
4
|
KTYZ2
|
Kimya Zorunlu Dersler II
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
6
|
5
|
KTYSEMY
|
Seminer
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
0
|
6
|
KTYUZM
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
7
|
KTYUZMY
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
18
|
1
|
0
|
30
|
|
|
1
|
KTYSEM
|
Seminer Dersi
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
6
|
2
|
KTYTEZ
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
18
|
3
|
KTYTEZY
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
0
|
4
|
KTYUZM
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
5
|
KTYUZMY
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
12
|
3
|
0
|
30
|
|
|
1
|
KTYSEM
|
Seminer Dersi
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
0
|
2
|
KTYTEZ
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
0
|
3
|
KTYTEZY
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
0
|
4
|
KTYUZM
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
6
|
5
|
KTYUZMY
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
6
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
12
|
3
|
0
|
6
|
|
|
1
|
KTY103Y
|
Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
KTY105Y
|
Antioksidan Tayin Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
KTY107Y
|
Biyokimya Laboratuvar Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
KTY109Y
|
Biyokimya İlkeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
KTY111Y
|
Çevre Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
6
|
KTY113Y
|
Sekonder Metabolitler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
KTY115Y
|
Enzim Kinetiği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
8
|
KTY117Y
|
Bitki Kimyası ve Analiz Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
9
|
KTY119Y
|
Yeşil Kimya ve Üretim
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
10
|
KTY121Y
|
Nanoteknoloji için İleri Karakterizasyon Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
11
|
KTY125Y
|
Farmasötik Ürünler Analize Hazırlama
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
12
|
KTY127Y
|
Biyopolimer Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
13
|
KTY129Y
|
Enerji ve Çevre
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
14
|
KTY131Y
|
Su ve Atıksu Arıtımında Elektrokimyasal Prosesler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
15
|
KTY133Y
|
Atık Sularda Ağır Metal Giderimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
16
|
KTY135Y
|
Arı Ürünleri Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
17
|
KTY137Y
|
Metaloproteinler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
18
|
KTY139Y
|
Hesapsal Kimya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
KTY103
|
İleri Koordinasyon Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
KTY105
|
Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
KTY107
|
Antioksidan Tayin Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
KTY109
|
Enzim Kinetiği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
KTY111
|
Yeşil Kimya ve Üretim
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
KTY113
|
Nanoteknoloji İçin İleri Karakterizasyon Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
KTY115
|
Katı-Sıvı Ayırımı
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
8
|
KTY117
|
Bitki Kimyası ve Analiz Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
9
|
KTY119
|
Mikrobiyal Biyoteknoloji
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
10
|
KTY121
|
Hesapsal Kimya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
11
|
KTY123
|
Çevre Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
12
|
KTY125
|
Sekonder Metabolitler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
13
|
KTY127
|
Biyokimya İlkeleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
14
|
KTY129
|
Biyokimya Laboratuvar Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
15
|
KTY131
|
Farmasötik Ürünleri Anlize Hazırlama
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
16
|
KTY133
|
Arı Ürünlerinin Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
17
|
KTY135
|
Metaloproteinler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
18
|
KTY137
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından Kimyasal Risk Faktörleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
19
|
KTY139
|
Biyopolimer Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
20
|
KTY143
|
Su ve Atıksu Arıtımında Elektrokimyasal Prosesler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
21
|
KTY145
|
Atık Sularda Ağır Metal Giderimi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
22
|
KTY147
|
Enerji ve Çevre
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
KTY101ZY
|
Bilimsel Araştırma Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
KTY101Z
|
Bilimsel Araştırma Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
KTY104Y
|
İleri Organik Kimya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
KTY106Y
|
İleri Biyokimya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
KTY108Y
|
İleri Analitik Kimya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
KTY110Y
|
Nanoteknolojiye Giriş
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
KTY112Y
|
Protein Saflaştırma ve Karakterizasyonu
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
6
|
KTY114Y
|
Biyolojik Aktivite Tayin Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
KTY116Y
|
Biyosensör Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
8
|
KTY118Y
|
Laboratuvar Güvenliği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
9
|
KTY120Y
|
Mikrobiyal Biyoteknoloji
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
10
|
KTY122Y
|
Bitki Kimyası ve Analiz Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
11
|
KTY126Y
|
Organik ve İnorganik Pigmentlerin Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
12
|
KTY128Y
|
Fitokimyasal Analiz Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
13
|
KTY130Y
|
Anorganik Bileşikler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
14
|
KTY132Y
|
Kimyada Ayrma Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
15
|
KTY134Y
|
Reaksiyon Kinetiği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
16
|
KTY136Y
|
İleri Oksidasyon Prosesleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
17
|
KTY138Y
|
Gıda Endüstrisinde Kullanılan Tıbbi ve Aromatik Bitkiler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
18
|
KTY140Y
|
Mineral Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
19
|
KTY142Y
|
Doğal Ürünlerde Nanopartikül Üretim Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
KTY104
|
Anorganik Bileşikler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
KTY106
|
İleri Organik Kimya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
KTY108
|
İleri Biyokimya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
KTY110
|
İleri Analitik Kimya
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
KTY112
|
Nanoteknolojiye Giriş
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
KTY114
|
Kimyada Ayırma Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
KTY116
|
Protein Saflaştırma ve Karakterizasyon
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
8
|
KTY118
|
Biyosensör Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
9
|
KTY120
|
Ayırma ve Zenginleştirme Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
10
|
KTY122
|
Biyolojik Aktivite Tayin Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
11
|
KTY124
|
Fitokimyasal Analiz Teknikleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
12
|
KTY126
|
Organik ve İnorganik Pigmentlerin Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
13
|
KTY128
|
Laboratuvar Güvenliği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
14
|
KTY132
|
Bitki Kimyası ve Analiz Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
15
|
KTY134
|
Mikrobiyal Biyoteknoloji
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
16
|
KTY136
|
Reaksiyon Kinetiği
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
17
|
KTY138
|
İleri Oksidasyon Prosesleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
18
|
KTY140
|
Tıbbi Aromatik Bitkilerde Ekstraksiyon Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
19
|
KTY142
|
Gıda Endüstrisinde Kullanılan Tıbbi ve Aromatik Bitkiler
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
0
|
20
|
KTY144
|
Mineral Kimyası
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
21
|
KTY146
|
Doğal Ürünlerde Nanopartikül Üretim Yöntemleri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
22
|
KTYDK
|
Danışmanlık
|
Seçmeli
|
0
|
1
|
0
|
6
|
|
1
|
KTY102Z
|
Spektroskopi
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
|