|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KTY135 | Metaloproteinler | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu ders organometalik bileşiklerin bağlanma ve reaktivitesiyle protein yapısı arasındaki ilişkinin anlaşılmasını ve biyolojik sistemlerdeki metal iyonlarının rolleriyle inorganik kimyanın temel konularının bağdaştırılmasını amaçlar. Bu ders sonunda organometalik bileşiklerin, yapı, stabilite ve reaktivite özellikleri, metaloproteinlerdeki metal iyonlarının fonksiyonları ve biyolojik sistemlerdeki koordinasyon kimyasının anlaşılması sağlanır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Yahya Yasin YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bir biyolojik moleküldeki belirli bir geçiş metal iyonunun koordinasyon çevresi hakkında yapısal bilgi verildiğinde onun potansiyel fonksiyonunu önerebilme becerisinin kazanılması | 2 | Bu alandaki bilimsel makaleleri bulma, okuyabilme ve içeriğini açıklayabilme | 3 | Metal kofaktör içeren enzim ve proteinlerin yapı ve fonksiyonlarının tanımlayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Sodyum ve potasyumun proteinlerle ilişkisi,membranlardaki sodyum ve potasyum kanal proteinlerinin yapı ve fonksiyonu, Mağnezyumla aktive edilen enzimle,kalsim ve onunla ilişkili enzimler, Proteinler ve enzimlerdeki vanadyum,Krom içeren proteinler var mıdır?, Mangan içeren enzim ve proteinler, Hemdeki demir ve ilgili proteinler, demir kükürt proteinleri oksijen ve azotla koordine , hem içermeyen demir proteinlerinin yapı ve fonksiyonu,demir depolanması ve transportu, Oksijen ve azotla koordine , hem içermeyen demir proteinlerinin yapı ve fonksiyonu,demir depolanması ve transportu, B12 vitaminindeki kobalt ve onunla ilişkili proteinler,Nikel içeren enzimler, İnorganik moleküllerin indirgenmesi,dioksijenin aktivasyonu ve transportunda bakır proteinleri,multi bakır oksidazlar,elektron transfer proteinlerindeki bakır,bakır içeren değişik fonksiyonlardaki proteinler, Metaloenzimler ve ilgili proteinlerdeki çinko merkezleri,çinko parmak proteinleri,diğer çinko proteinleri, metalotiyoninler ve insulin, Molibden yada tunsten içeren proteinler ve enzimler, Metaloproteinler hakkında yeni ortata çıkan konu ve modeller | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sodyum ve potasyumun proteinlerle ilişkisi,membranlardaki sodyum ve potasyum kanal proteinlerinin yapı ve fonksiyonu | | | 2 | Mağnezyumla aktive edilen enzimle,kalsim ve onunla ilişkili enzimler | | | 3 | Proteinler ve enzimlerdeki vanadyum,Krom içeren proteinler var mıdır?, Mangan içeren enzim ve proteinler | | | 4 | Hemdeki demir ve ilgili proteinler, demir kükürt proteinleri oksijen ve azotla koordine , hem içermeyen demir proteinlerinin yapı ve fonksiyonu,demir depolanması ve transportu | | | 5 | Oksijen ve azotla koordine , hem içermeyen demir proteinlerinin yapı ve fonksiyonu,demir depolanması ve transportu | | | 6 | B12 vitaminindeki kobalt ve onunla ilişkili proteinler,Nikel içeren enzimler | | | 7 | İnorganik moleküllerin indirgenmesi,dioksijenin aktivasyonu ve transportunda bakır proteinleri,multi bakır oksidazlar,elektron transfer proteinlerindeki bakır,bakır içeren değişik fonksiyonlardaki proteinler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Metaloenzimler ve ilgili proteinlerdeki çinko merkezleri,çinko parmak proteinleri,diğer çinko proteinleri, metalotiyoninler ve insulin | | | 10 | Molibden yada tunsten içeren proteinler ve enzimler | | | 11 | Metaloproteinler hakkında yeni ortata çıkan konu ve modeller | | | 12 | Rapor Sunma | | | 13 | Rapor Sunma | | | 14 | Rapor Sunma | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | P. M. Harrison, R. J. Hoare, “Metals in Biochemistry”, Chapman ansd Hall,(1980) R.H.Holm, E.I.Soloman et al., “Bioinorganic Enzymology”, Chemical Reviewes,(1996) S. J. Lippard, J .M. Berg, “Bioinorganic Chemistry”, University Science Books, (1994) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 15 | Derse Katılım | 1 | 15 | Tartışma | 1 | 10 | Rapor Hazırlama | 1 | 15 | Rapor Sunma | 1 | 10 | Makale Kritik Etme | 1 | 15 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | Rapor Sunma | 1 | 20 | Makale Yazma | 1 | 20 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 14 | 3 | 42 | Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 | Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 | Makale Yazma | 6 | 5 | 30 | Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|