Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KTY119 | Mikrobiyal Biyoteknoloji | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Mikrobiyal yaşamda gerçekleşen metabolik reaksiyonları geniş çerçevede ele alarak değerlendirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ali Savaş BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mikrobiyal metabolizma değerlendirmesini öğrenmek | 2 | Mikrobiyal çeşitlilik içinde anabolik ve katabolik reaksiyon değerlendirmesini öğrenmek | 3 | Mikrobiyal büyüme değerlendirmesini öğrenmek | 4 | Mikroorganizmaların sanayi alanında değerlendirilmesini öğrenmek | 5 | Mikrobiyal metabolizması ile ilgili uygulamalarının önemini öğrenme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Biyoteknolojiye giriş,endüstriyel ürün tipleri, fermentör ve tipleri, bakteriyel polihidroksialkanatlar, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mikroorganizmalar Ve Mikrobiyoloji | | | 2 | Hücre Bileşenlerinin Kimyası | | | 3 | Prokaryotik Moleküler Biyoloji | | | 4 | Arkae Ve Ökaryotik Moleküler Biyoloji | | | 5 | Mikroorganizmalarda Metabolizma | | | 6 | Metabolik Çeşitlilik Ve Mikrobiyal Ekoloji | | | 7 | Mikroorganizmalarda Anabolizma | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Mikroorganizmalarda Katabolizma | | | 10 | Mikrobiyal Gelişim Metabolizması | | | 11 | Mikrobiyal Gelişimin Kontrolü | | | 12 | Besin Döngüsü | | | 13 | Biyoremedasyon | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cumhur ÇÖKMÜŞ, 2010. Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi, Palme Yayıncılık.[2] Nedret Kılıç, 2005. Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Palme Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 30 | 1 | 30 |
Final Sınavı | 70 | 1 | 70 |
Makale Yazma | 10 | 4 | 40 |
Makale Kritik Etme | 10 | 4 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|