Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KTY134 | Mikrobiyal Biyoteknoloji | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Desimizin amacı: Mikrobiyal üretim biyoteknoloji sektörünün önde gelen alanlarından biridir. Mikrobiyolojik sanayinin başarılı gelişimi yanlızca bilgi bilgi üretimine değil, aynı zamanda bu bilginin mikrobiyoloji, biyokimya, genetik, mikroorganizmaların ekolojisi alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde kullanılmasına bağlıdır. Bu dersin amacı öğrencilere mikrobiyal popülasyonların işleyişi ve sanayi üretiminde kullanım olasılıkları ile ilgili temel kavramları öğretmektir. Biyoteknolojinin temel prensipleri, Mikroorganizmalar ve biyoteknolojinin ilişkisi,Biyoteknolojide önemli mikroorganizmaların tanımlanması, Biyoproses teknolojisi,Mikroorganizmalarda gen manipulasyonları,Mikroorganizmaların gıda biyoteknolojisinde kullanımları,Mikroorganizmalar ile primer ve sekonder metabolitlerin üretimi, Fermentasyon, Bakteriyosinler, Transgenik Bitkilerin oluşturulmasında mikroorganizmaların rolü, Çevre Biyoteknolojisinde mikroorganizmaların rolü,Mikroorganizmalar: Dostumuz mu düşmanımız mı?, Agrobiyoteknolojinin önemi dersimiz kapsamında anlatılar konulardır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prf.Dr.Ali Savaş BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mikrobiyal üretim biyoteknoloji sektörünün önde gelen alanlarından biridir. Mikrobiyolojik sanayinin başarılı gelişimi yanlızca bilgi bilgi üretimine değil, aynı zamanda bu bilginin mikrobiyoloji, biyokimya, genetik, mikroorganizmaların ekolojisi alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde kullanılmasıdır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Mikrobiyal üretim biyoteknoloji sektörünün önde gelen alanlarından biridir. Mikrobiyolojik sanayinin başarılı gelişimi yanlızca bilgi bilgi üretimine değil, aynı zamanda bu bilginin mikrobiyoloji, biyokimya, genetik, mikroorganizmaların ekolojisi alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde kullanılmasıdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Canlı sistemleri anlamaya yönelik deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayabilme | YOK | YOK | 2 | Canlı sistemleri ve işleyişini açıklayabilme | YOK | YOK | 3 | Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi | YOK | YOK | 4 | Biyolojik problemleri çözmeye yönelik deney, uygulama ve analiz yapabilme | YOK | YOK | 5 | Çevre ve biyolojik zenginlikleri koruma farkındalığı | YOK | YOK | 6 | Biyolojik uygulamalar için modern teknik ve araçları kullanabilme becerisi | YOK | YOK | 7 | Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi | YOK | YOK | 8 | Bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi | YOK | YOK | 9 | Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi | YOK | YOK | 10 | Alanın gerektirdiği temel bilgisayar kullanım becerisi | YOK | YOK | 11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | YOK | YOK | 12 | Çağın biyolojik gelişimlerini takip etme bilinci | YOK | YOK | 13 | Mesleki özgüven geliştirebilme | YOK | YOK | 14 | Mesleki bilgiyi İngilizce takip edebilme becerisi | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 20 | 100 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|