Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KTY109 | Enzim Kinetiği | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Canlılığın temelini oluşturan enzimlerin yapıları, çeşitleri, etki mekanizmaları ve
inhibisyonlarının temel prensiplerini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Zehra CAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Enzim yapılarını ve enzimlerin çalışma prensiplerini anlayabilme | 2 | Enzim kinetiğini öğrenme | 3 | Enzim kinetiğinin kantitatif bir kavram olduğunu kavrayabilme | 4 | Enzim inhibitör ve aktivatörlerinin çalışma prensiplerini kavrayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Enzim yapıları ve enzimlerin çalışma prensibi/Enzim etki mekanizmaları ve
enzimlerin kimyasal katalizörlerle olan farkları/Enzim etki mekanizmaları/Enzim
kinetiği/Km değerinin önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Enzim yapıları ve enzimlerin çalışma prensipleri | | | 2 | Enzim çeşitleri ve kofaktörlerin fonksiyonları | | | 3 | Enzim kinetiği | | | 4 | Vmax ve Km önemi | | | 5 | İnhibisyon | | | 6 | Enzim İnhibisyonu | | | 7 | Genel tekrar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eğriler kullanılarak Km değerlerinin hesaplanması | | | 10 | Eğriler kullanılarak Km değerlerinin hesaplanması | | | 11 | Çok bölgeli ve allosterik enzimler | | | 12 | Çok substratlı enzimler ve kinetik mekanizmaları | | | 13 | genel tekrar | | | 14 | genel tekrar | | | 15 | genel tekrar | | | 16 | Final Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 14 | 56 |
Uygulama/Pratik | 3 | 14 | 42 |
Laboratuvar | 3 | 14 | 42 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|