Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KTY104 | Anorganik Bileşikler | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, inorganik reaksiyon mekanizmalarının temelini ve mekanizmaları etkileyen faktörleri öğretmektir. Ders boyunca öğrenci koordinasyon kimyasında yer değiştirme reaksiyonunun önemini anlama ve öğrendiklerini çeşitli mekanizmalara uygulama fırsatı bulacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Engin ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Koordinasyon Kimyasının temel kavramlarının öğrenilmesi | 2 | Koordinasyon bileşiklerinin bağ yapılarının ve kristal yapılarının kavranması | 3 | Organometalik Kimyanın temel kavramlarının kavranması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel Kavramlar, kararlılık ve enerji profilleri, düzgün dört yüzlü ve kare düzlem yapılarda yer değiştirme tepkimeleri, kinetiği ve mekanizması, yer değiştirme reaksiyonlarına bazı faktörlerin etkisi, oktahedral komplekslerde yer değiştirme tepkimeleri, koordinasyon bileşiklerinin yerdeğiştirme tepkimeleri ile sentezi ve koordinasyon bileşiklerinin termodinamik kararlılıkları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Koordinasyon Kimyasına Giriş | | | 2 | Koordinasyon Bileşikleri ve İzomerizasyon Koordinasyon Sayısı ve Yapılar | | | 3 | Koordinasyon Kimyasında Bağlanma Teorileri Valans Bağ Teorisi | | | 4 | Kristal Alan Teorisi | | | 5 | d-orbitallerinin Yarılması | | | 6 | Yüksek Spin-Düşük Spin Kompleksi | | | 7 | Kristal Alan Kararlılık Enerjisi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Tetragonal Bozulma | | | 10 | Jahn Teller Etkisi | | | 11 | Moleküler Orbital Teori | | | 12 | Ligand Alan Teori | | | 13 | Koordinasyon Bileşiklerinin Kararlılığı | | | 14 | Organometalik Kimya | | | 15 | Organometalik Kimya | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Inorganic Reaction Mechanism, Martin L. Tobe and John Burgess, Longman, New York, 1999.
Concepts and Models of Inorganic Chemistry, B. Douglas, D. McDaniel, J. Alexander, Wiley, Weinheim, 3. Baskı, 1994. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|