BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KTY104Anorganik BileşiklerSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, inorganik reaksiyon mekanizmalarının temelini ve mekanizmaları etkileyen faktörleri öğretmektir. Ders boyunca öğrenci koordinasyon kimyasında yer değiştirme reaksiyonunun önemini anlama ve öğrendiklerini çeşitli mekanizmalara uygulama fırsatı bulacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Engin ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Koordinasyon Kimyasının temel kavramlarının öğrenilmesi
2Koordinasyon bileşiklerinin bağ yapılarının ve kristal yapılarının kavranması
3Organometalik Kimyanın temel kavramlarının kavranması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar, kararlılık ve enerji profilleri, düzgün dört yüzlü ve kare düzlem yapılarda yer değiştirme tepkimeleri, kinetiği ve mekanizması, yer değiştirme reaksiyonlarına bazı faktörlerin etkisi, oktahedral komplekslerde yer değiştirme tepkimeleri, koordinasyon bileşiklerinin yerdeğiştirme tepkimeleri ile sentezi ve koordinasyon bileşiklerinin termodinamik kararlılıkları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Koordinasyon Kimyasına Giriş
2Koordinasyon Bileşikleri ve İzomerizasyon Koordinasyon Sayısı ve Yapılar
3Koordinasyon Kimyasında Bağlanma Teorileri Valans Bağ Teorisi
4Kristal Alan Teorisi
5d-orbitallerinin Yarılması
6Yüksek Spin-Düşük Spin Kompleksi
7Kristal Alan Kararlılık Enerjisi
8Arasınav
9Tetragonal Bozulma
10Jahn Teller Etkisi
11Moleküler Orbital Teori
12Ligand Alan Teori
13Koordinasyon Bileşiklerinin Kararlılığı
14Organometalik Kimya
15Organometalik Kimya
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Inorganic Reaction Mechanism, Martin L. Tobe and John Burgess, Longman, New York, 1999. Concepts and Models of Inorganic Chemistry, B. Douglas, D. McDaniel, J. Alexander, Wiley, Weinheim, 3. Baskı, 1994.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma22040
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma31236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma23060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ123124235313231324
ÖÇ255453544342423253
ÖÇ343232412332421322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek