|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KTY118 | Biyosensör Teknikleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Biyosensör Teknikleri dersinde, biyosensörlerin fizikokimyasal bir sinyal iletici veya optik, elektrokimyasal, termometrik, piezoelektrik, manyetik bir sinyal iletici ile bir biyolojik materyalin kombinasyonu ile oluşan analitik ölçüm sistemleri olduğu ve biyosensörlerin nerelerde ve hangi amaçlarla kullanılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Yahya Yasin YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci biyosensör kullanımını hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenci biyosensör hazırlama tekniklerini öğrenir.
Öğrenci biyosensör teknolojilerini öğrenir.
Öğernci biyosensör uygulama alanlarını öğrenir.
Öğrenci biyosensörlerin dizayn edilmesini öğrenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Biyosensörlerin tanımı ve genel prensipleri, biyosensörlerin sınıflandırılması, biyosensörlerin özellikleri ve karakteristikleri, biyosensör hazırlanması, biyoaktif materyal ve sinyal iletici sistemin kombinasyonu, biyosensörlerde performans faktörleri, biyosensör uygulamaları, biyosensörlerdeki son gelişmeler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Biyosensörlere giriş: Derse genel bakış, tanımlar, genel bilgi ve giriş, biyolojik esinlenme | | | 2 | Biyosensör türleri, hedef analitler, çeşitli algılamalar, sinyaller, cihaz türleri, tarihçe | | | 3 | Temel tasarım meseleleri: Kalibrasyon, dinamik aralık, sinyal-gürültü kavramı, hassasiyet, seçicilik, girişim kavramı | | | 4 | Biyo-seçici tabak çeşitleri ve dizaynı: Enzim esaslı sensörler | | | 5 | Afinite sensörleri (antikorlar, oligo-nükleotidler, SPR, Quartz kristal mikrobalans), membran protein esaslı sensörler (iyon kanalları ve reseptör proteinleri), hücre esaslı sensörler (bakteri, maya, memeli hücresi), biyolojik olmayab ve biyo-mimetik (moleküler baskılı polimerler) | | | 6 | Biyolojik olmayan organik moleküller, elektrokimyasal limünesans, pH sensörleri, sentetik reseptörler) | | | 7 | Biyomoleküllerin immobilizasyon teknikleri: Adsorpsiyon | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Dönüştürücüler (Tansdüserler): Elektrokimyasal, optik, termal, piyezoelektrik biyosensörler ve DNA mikroarrayleri | | | 10 | Bİyosensörler alanındaki güncel teknolojik ilerlemeler ve ticari gelişmeler | | | 11 | Uygulamalar: Tarım, gıda güvenliği, gıda işleme | | | 12 | Biyomedikal uygulamalar | | | 13 | Biyo-güvenlik ve çevre uygulamalarında biyosensörlerin tasarlanaması | | | 14 | Savunma sistemlerinde biyosensörler | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | A.Mulchandani, K.R. Rogers, 1998. “Enzyme and Microbial Biosensors-Techniques and Protocols”. Humana Press, Totowa, New Jersey J.Racek, “Cell-based biosensors”. Technomic Pub Co., Westport, Connecticut., (1995) T.Scheper(Series Editor), R.Renneberg, F.Lisdat (Volume Editor), “Biosensing for the 21st century”, Springer, (2007) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 14 | 2 | 28 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Rapor Hazırlama | 7 | 3 | 21 | Proje Hazırlama | 7 | 3 | 21 | Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|