1 | Toplu öğretim anlayışını bilme |
2 | Sosyoloji alanına ilişkin bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
3 | Psikoloji alanına ilişkin bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
4 | Felsefe alanına yönelik bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
5 | Antropoloji alanına ilişkin bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
6 | Arkeoloji alanına yönelik bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
7 | Sanat ve Estetik alanına ilişkin bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
8 | Siyaset alanına ilişkin bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
9 | Coğrafya alanına ilişkin bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
10 | Tarih alanına ilişkin bilgi sahibi olma ve Sosyal Bilgiler ile ilişkisinin yönünü ve düzeyini bilme |
11 | Demokrasi ve vatandaşlık konularının Sosyal Bilgiler ile ilişkisini bilme |
12 | Alanında bulunan problemleri bilme |
13 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanyazınını bilme |
14 | Alanındaki güncel değişim ve gelişimleri bilme |
15 | Bilimsel süreçlere ilişkin elde ettiği bilgi ve becerileri Sosyal Bilgiler Eğitimi alanını geliştirmek üzere işlevsel bir şekilde kullanabilme |
16 | Vatandaşlık yetiştirme süreçleri açısından Sosyal Bilgiler Eğitimi'nin rolünü kavrama |
17 | Toplumsal, ekonomik ve politik gelişmeleri Sosyal Bilgiler Eğitimi çerçevesinde açıklama |
18 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında gerçekleştirilen üretimleri bilimsel bir perspektifle, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak değerlendirme |
19 | Sosyal Bilgiler Eğitimi'nin konu ve süreçlerini eleştirel, analitik ve bilimsel bir perspektifle değerlendirme |
20 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında gördüğü sorunlara çözüm önerileri getirebilme ve bu öneriler doğrultusunda eyleme geçebilme |
21 | Eğitim alanındaki güncel yaklaşımları takip etme, bu yaklaşımları eğitim-öğretim süreçlerine dahil ederek uyarlayabilme |
22 | Öğrenme süreçlerine teknolojik gelişmeleri kaynaştırma |
23 | Öğretim becerilerini kavrama ve geliştirme |
24 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında eğitim-öğretim sürecinin paydaşları ile etkili iletişim kurabilme |
25 | Sosyal Bilgiler Eğitimi'ni geliştirmek için kamusal ve toplumsal kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde çalışabilme |
26 | Bireylerle ve gruplarla İşlevsel bir şekilde iletişime ve etkileşime geçebilecek seviyede yabancı bir dile hakim olma |
27 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında edindiği bilgi ve donanımları alan içindeki gruplara etkili bir şekilde aktarabilme |
28 | Sosyal Bilgiler eğitimi alanında etik ilkelere ve ahlaki değerlere dikkat ederek bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilme |
29 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanındaki problemleri belirlemeye yönelik bilimsel nitelikte araştırmalar yapabilme |
30 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanındaki çözüm gerektiren problemleri tespit edebilme |
31 | Pedagojik, mesleki ve profesyonel donanım, beceri ve yetkinliklerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilme |
32 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında farklı disiplinleri sürece dahil ederek bilimsel araştırmalar yapabilme |