Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBE112 | Sosyal Bilgilerde Çok Kültürlü Eğitim | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin bu birincil odak noktası dikkate alındığında, kampsanlı temamız demokrasi ve çokkültürlülüktür ve sosyal bilgiler dersinde uygulamalar olacaktır . Bunun içerisinde, birbiri ile ilişki içerisinde olan eğilimlerin (öğrenme aşkı, güçlü bilgi birikimi ve yansıtıcı uygulama) öğretme yaklaşımımızı nasıl şekillerindirebildiğini sorgulayacağız. Demokrasi ve çokkültürlülüğün kapsamlı teması yolculuğumuzun rehber itkisi ve arzulanan son durağıdır. Kültürlerin ve deneyimlerin zengin ve çeşitli bir karşımını yansıtan, çoğulcu bir toplumda yaşıyoruz. Dolayısıyla, okullar tüm öğrencilere sosyal, politik ve ekonomik gücün biçimlerine erişim sunan öğrenme olanakları sağlamalıdır. Öğretmenler, kökleri sosyal adalet ve toplumda olan ortamlar yaratabilmelidirler. Sosyal bilgiler dersinde düşünce ve inanç çeşitliliğine saygı göstermeli ve tüm beceri düzeyinden, ekonomik seviyelerden ve kültürel altyapılardan öğrenicilere değer vermelidirler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çokkültürlülük ile ilgili temel kavramları öğrenir | 2 | Çokkültürlülüğün demokratik doğuşunu hakkında bilgi edinir, | 3 | Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülüğü kavrar | 4 | Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülüğü kavrar | 5 | Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülüğü kavrar | 6 | Dünya çokkültürlülük uygulamaları hakkında bilgi edinir | 7 | Dünya çokkültürlülük uygulamaları hakkında bilgi edinir | 8 | Ara sınav | 9 | Türkiye'de çokkültürlülüğün tarihsel gelişimini bilir | 10 | Türkiye'de çokkültürlülüğün tarihsel gelişimini bilir | 11 | Çokkültürlülüğün Sosyal bilgiler programlarında değerlendirir. | 12 | Çokkültürlülüğün sosyal bilgiler ders programlarında değerlendirir. | 13 | Çokkültürlülüğün ders kitaplarında inceler | 14 | Çokkültürlülük ile ilgili uygulama örnekleri geliştirir | 15 | Çokkültürlülük ile ilgili uygulama örnekleri geliştirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Küreselleşmenin bir sonucu olarak tüm gezegende artan insan akışı okullara ve eğitmenlere yeni zorluklar çıkartmaktadır. Eğitimin her düzeyinde derslikler giderek çeşitli öğrencilerle doldurulmaktadır. Bu demografik gerçeklikler, küresel dünyada giderek karmaşıklaşan teorik ve pratik öğretme yaklaşımlarının oluşturulmasını gerektirmektedir. Dersimizin amacı küreselleşme, vatandaşlık ve demokrasi üzerine dönen uluslararası tartışmaların öğretilerini tüm öğrenciler için başarıyı teşvik etmeyi hedefleyen öğretme yaklaşımlarına dönüştürmektir. Belirli bir konu üzerine uzmanlaşmanın yanı sıra tüm eğitimciler için en büyük zorluklardan biri de eğitimin öğrencilerin sosyokültürel kimliklerini şekillendirmedeki ve onları demokratik toplumlara katılmaya hazırlamadaki rolünün ayırtına varmak ve buna dikkat etmektir. Bu derste, çokkültürlü eğitim ve küresel vatandaşlık alanlarındaki araştırmaları bilgileri eleştirel bir şekilde sorgulayacak ve kendi dersliklerimiz ve pratiklerimizle (bugünkü ya da gelecekteki) olan ilişkilerini saptayacağız. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çokkültürlülük ile ilgili temel kavramları öğrenir. | | | 2 | Çokkültürlülüğün demokratik doğuşu | | | 3 | Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülük | | | 4 | Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülük | | | 5 | Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülük | | | 6 | Dünya çokkültürlülük uygulama örnekleri | | | 7 | Dünya çokkültürlülük uygulama örnekleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkiye'de çokkültürlülüğün tarihsel gelişimi | | | 10 | Türkiye'de çokkültürlülüğün tarihsel gelişimi | | | 11 | Sosyal bilgiler programlarında çokkültürlülük | | | 12 | Sosyal bilgiler programlarında çokkültürlülük | | | 13 | Sosyal bilgiler ders kitaplarında çokkültürlülük | | | 14 | Çokkültürlülük ile ilgili uygulama örnekleri | | | 15 | Çokkültürlülük ile ilgili uygulama örnekleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Çokkültürlülük, Milena Doytcheva
2. Dünya ve Türkiye'de Çokkültürlülük, Celalettin Yanık
3. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları, Milli Eğitim Bakanlığı
4. Banks, James A. (2007). Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives. [Çeşitlilik ve Vatandaşlık Eğitimi: Küresel Perspektifler] John Wiley & Sons; ISBN: 0787987654. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|