|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBE110 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Değerler Eğitimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı değerleri ve değerler eğitiminin işlevini tanımak, hedef kitlenin
okul ortamında yararlanabileceği kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr.Üyesi Sevda YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Değerler eğitiminin tanımını bilir. | 2 | Değerler eğitimin önemi ve amacını kavrar. | 3 | Değerler eğitiminde eğitimin kapsamını tartışır. | 4 | Değerler eğitiminde farklı yaklaşımları yorumlar. | 5 | Toplumsal ve bireysel değerler eğitimini bilir. | 6 | Toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinimi yorumlar. | 7 | Program felsefesi ve değerler eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar. | 8 | Değerler eğitiminde kullanılan yönetm ve teknikleri kullanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Ders; değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar (eğitim, kişilik, mizaç, karakter, değer, karakter eğitimi, değer eğitimi, karakter eğitimi programı), değer eğitiminin gelişimi, amacı, ilk ve ortaöğretimde değerler eğitimi, değer eğitimi yaklaşımları, değer eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, değer eğitimi ile ilgili etkinlikleri
içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar (eğitim, kişilik,
mizaç, karakter, değer, karakter eğitimi, değer eğitimi, karakter
eğitimi programı) | | | 2 | Değer eğitiminin gelişimi, amacı ve önemi | | | 3 | Değerler ve eğitim (değer, değer kavramının özellikleri ve işlevi,
değerlerin mutlaklığı ve değişebilirliği. | | | 4 | Değerler ve eğitim (değerlerin sınıflandırılması, değer eğitiminin
temel özelliği, değer eğitimi ve aile, değer eğitiminde dikkat edilecek
hususlar) | | | 5 | VİZE | | | 6 | Değerler ve eğitim (okulda değerler ve ahlak eğitimi, okullarda
değer eğitiminin gerekliliği, değerler eğitimi ve eğitim programları,
MEB ders programlarında değer eğitimi) | | | 7 | Okullarda değer eğitimi etkinlikleri (Belirlenen bir değeri –saygı,
sevgi, doğruluk vb.- etkinliklerle işleme | | | 8 | Değer Eğitimi Yaklaşımları I | | | 9 | Değer Eğitimi Yaklaşımları II | | | 10 | Değer Eğitimi Yaklaşımları II | | | 11 | Değer Eğitiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler | | | 12 | Değer Eğitiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler | | | 13 | Uygulama Çalışmaları | | | 14 | FİNAL | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aslan, S. & Aybek, B. (2019). Uygulama örnekleriyle çokkültürlü eğitim ve değerler eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Aktepe, V. & Gündüz, M. (2019). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Aydın, M.Z. & Akyol-Gürler, Ş. (2014). Okulda değerler eğitimi: Yöntemler, etkinlikler, kaynaklar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özer, B. (2019). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Ekşi, H. & Katılmış, A. (2016). Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Ersoy, A.F. & Ünüvar, P. (2019). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Kağan, M. & Yılmaz, N. (2019). Karakter ve değer eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Genç, S.Z. & Beldağ, A. (2019). Karakter ve değer eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Köylü, M. (2019) Teoriden pratiğe değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Ulusoy, K. (2019). Karakter, değerler ve ahlak eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Turan, R. & Uulusoy, K. (2014.) Farklı yönleriyle değerler eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ulusoy, K. & Dilmaç, B. (2016). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 | Performans | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|