BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBE110Sosyal Bilgiler Eğitiminde Değerler EğitimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı değerleri ve değerler eğitiminin işlevini tanımak, hedef kitlenin okul ortamında yararlanabileceği kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Sevda YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Değerler eğitiminin tanımını bilir.
2Değerler eğitimin önemi ve amacını kavrar.
3Değerler eğitiminde eğitimin kapsamını tartışır.
4Değerler eğitiminde farklı yaklaşımları yorumlar.
5Toplumsal ve bireysel değerler eğitimini bilir.
6Toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinimi yorumlar.
7Program felsefesi ve değerler eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
8Değerler eğitiminde kullanılan yönetm ve teknikleri kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders; değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar (eğitim, kişilik, mizaç, karakter, değer, karakter eğitimi, değer eğitimi, karakter eğitimi programı), değer eğitiminin gelişimi, amacı, ilk ve ortaöğretimde değerler eğitimi, değer eğitimi yaklaşımları, değer eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, değer eğitimi ile ilgili etkinlikleri içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar (eğitim, kişilik, mizaç, karakter, değer, karakter eğitimi, değer eğitimi, karakter eğitimi programı)
2Değer eğitiminin gelişimi, amacı ve önemi
3Değerler ve eğitim (değer, değer kavramının özellikleri ve işlevi, değerlerin mutlaklığı ve değişebilirliği.
4Değerler ve eğitim (değerlerin sınıflandırılması, değer eğitiminin temel özelliği, değer eğitimi ve aile, değer eğitiminde dikkat edilecek hususlar)
5VİZE
6Değerler ve eğitim (okulda değerler ve ahlak eğitimi, okullarda değer eğitiminin gerekliliği, değerler eğitimi ve eğitim programları, MEB ders programlarında değer eğitimi)
7Okullarda değer eğitimi etkinlikleri (Belirlenen bir değeri –saygı, sevgi, doğruluk vb.- etkinliklerle işleme
8Değer Eğitimi Yaklaşımları I
9Değer Eğitimi Yaklaşımları II
10Değer Eğitimi Yaklaşımları II
11Değer Eğitiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler
12Değer Eğitiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler
13Uygulama Çalışmaları
14FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aslan, S. & Aybek, B. (2019). Uygulama örnekleriyle çokkültürlü eğitim ve değerler eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Aktepe, V. & Gündüz, M. (2019). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M.Z. & Akyol-Gürler, Ş. (2014). Okulda değerler eğitimi: Yöntemler, etkinlikler, kaynaklar. Ankara: Nobel Yayıncılık. Özer, B. (2019). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Ekşi, H. & Katılmış, A. (2016). Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Ersoy, A.F. & Ünüvar, P. (2019). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Kağan, M. & Yılmaz, N. (2019). Karakter ve değer eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Genç, S.Z. & Beldağ, A. (2019). Karakter ve değer eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Köylü, M. (2019) Teoriden pratiğe değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Ulusoy, K. (2019). Karakter, değerler ve ahlak eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Turan, R. & Uulusoy, K. (2014.) Farklı yönleriyle değerler eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. Ulusoy, K. & Dilmaç, B. (2016). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Alan Çalışması14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)189
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32
ÖÇ1                                
ÖÇ2                                
ÖÇ3                                
ÖÇ4                                
ÖÇ5                                
ÖÇ6                                
ÖÇ7                                
ÖÇ8                                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek