Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBEUZMY | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tez çalışmasına başlayan öğrencilerin kendi konu alanları ile ilgili bilgi, beceri ve değere sahip olması, tez çalışma yeterliğine sahip olarak tezini yürütmesi ve sonuçlandırmasını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Rafet Metin
Doç. Dr. Yavuz Değirmenci
Dr. Öğrt. Üyesi Memet Kuzey
Dr. Öğrt. Üyesi Sevda Yılmaz
Dr. Öğrt. Üyesi Zeynep Taşyürek
Dr. Öğrt. Üyesi Furkan Altunay |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tez konusu hakkında temel kaynakları kavrar. | 2 | Tez çalışma alanı ile ilgili veri tabanlarını kullanabilme | 3 | Tez çalışmaları ile ilgili çağdaş yöntemleri değerlendirme | 4 | Tez çalışmalarında karşılaşabileceği, kaynak kullanımı, yöntem ve yazım ile ilgili sorunlar için çözüm önerileri geliştirme | 5 | Alanında ilgili daha önce yapılmış araştırmalara yönelik eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı kazanma | 6 | Akademik etik kurallarını benimser | 7 | Bilimsel araştırma yapabilmek için araştırmanın aşamalarını planlayabilme | 8 | Tez çalışması kapsamında yapılan bilimsel araştırmaların konu alanının ve toplum üzerindeki etkilerini değerlendirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Alanı hakkında bilgi edinme, alanı ile ilgili temel kaynaklar hakkında bilgi sahibi olmak, tez çalışmaları ile güncel yaklaşım ve yöntemler hakkında bilme, alan ve literatür takibi. Teorik çerçevede temel kaynakları değerlendirme. Tez çalışma planı hazırlama. Tez çalışmasa sınırlılıkları belirleme. Rapor hazırlama sunma ve değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Alanına yönelik temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme | | | 2 | Tez alanı ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemleri anlama ve yorumlama | | | 3 | Tez çalışmasında kullanabileceği veri toplama yöntemlerin belirlenmesi | | | 4 | konu alanı ve araştırma yöntemi ilgili literatür taraması | | | 5 | Tez çalışmasının teorik planı ve literatür taraması | | | 6 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında alan çalışmasının değerlendirilmesi. | | | 7 | Tez çalışmasının taslak planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | | | 8 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırlılıkları ve iş-zaman çizelgesi dahilinde okuma ve değerlendirme. | | | 9 | Rapor hazırlama ve sunma | | | 10 | Literatür taraması, not lama ve değerlendirme | | | 11 | Temel kaynakların gözden geçirilmesi ve eksiklerin tamamlanması | | | 12 | Okuma, anlama, yorumlama, değerlendirme ve analiz | | | 13 | Yöntem ve içerik bağlamında karşılaşılan sorunların çözümü. | | | 14 | Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Seminer | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|