BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBE110YSosyal Bilgilerde Çok Kültürlü Eğitim Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin bu birincil odak noktası dikkate alındığında, kampsanlı temamız demokrasi ve çokkültürlülüktür ve sosyal bilgiler dersinde uygulamalar olacaktır . Bunun içerisinde, birbiri ile ilişki içerisinde olan eğilimlerin (öğrenme aşkı, güçlü bilgi birikimi ve yansıtıcı uygulama) öğretme yaklaşımımızı nasıl şekillerindirebildiğini sorgulayacağız. Demokrasi ve çokkültürlülüğün kapsamlı teması yolculuğumuzun rehber itkisi ve arzulanan son durağıdır. Kültürlerin ve deneyimlerin zengin ve çeşitli bir karşımını yansıtan, çoğulcu bir toplumda yaşıyoruz. Dolayısıyla, okullar tüm öğrencilere sosyal, politik ve ekonomik gücün biçimlerine erişim sunan öğrenme olanakları sağlamalıdır. Öğretmenler, kökleri sosyal adalet ve toplumda olan ortamlar yaratabilmelidirler. Sosyal bilgiler dersinde düşünce ve inanç çeşitliliğine saygı göstermeli ve tüm beceri düzeyinden, ekonomik seviyelerden ve kültürel altyapılardan öğrenicilere değer vermelidirler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY
Öğrenme Çıktıları
1Çokkültürlülük ile ilgili temel kavramları öğrenir
2Çokkültürlülüğün demokratik doğuşunu hakkında bilgi edinir,
3Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülüğü kavrar
4Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülüğü kavrar
5Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülüğü kavrar
6Dünya çokkültürlülük uygulamaları hakkında bilgi edinir
7Dünya çokkültürlülük uygulamaları hakkında bilgi edinir
8Ara sınav
9Türkiye'de çokkültürlülüğün tarihsel gelişimini bilir
10Türkiye'de çokkültürlülüğün tarihsel gelişimini bilir
11Çokkültürlülüğün Sosyal bilgiler programlarında değerlendirir.
12Çokkültürlülüğün sosyal bilgiler ders programlarında değerlendirir.
13Çokkültürlülüğün ders kitaplarında inceler
14Çokkültürlülük ile ilgili uygulama örnekleri geliştirir
15Çokkültürlülük ile ilgili uygulama örnekleri geliştirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Küreselleşmenin bir sonucu olarak tüm gezegende artan insan akışı okullara ve eğitmenlere yeni zorluklar çıkartmaktadır. Eğitimin her düzeyinde derslikler giderek çeşitli öğrencilerle doldurulmaktadır. Bu demografik gerçeklikler, küresel dünyada giderek karmaşıklaşan teorik ve pratik öğretme yaklaşımlarının oluşturulmasını gerektirmektedir. Dersimizin amacı küreselleşme, vatandaşlık ve demokrasi üzerine dönen uluslararası tartışmaların öğretilerini tüm öğrenciler için başarıyı teşvik etmeyi hedefleyen öğretme yaklaşımlarına dönüştürmektir. Belirli bir konu üzerine uzmanlaşmanın yanı sıra tüm eğitimciler için en büyük zorluklardan biri de eğitimin öğrencilerin sosyokültürel kimliklerini şekillendirmedeki ve onları demokratik toplumlara katılmaya hazırlamadaki rolünün ayırtına varmak ve buna dikkat etmektir. Bu derste, çokkültürlü eğitim ve küresel vatandaşlık alanlarındaki araştırmaları bilgileri eleştirel bir şekilde sorgulayacak ve kendi dersliklerimiz ve pratiklerimizle (bugünkü ya da gelecekteki) olan ilişkilerini saptayacağız.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çokkültürlülük ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2Çokkültürlülüğün demokratik doğuşu
3Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülük
4Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülük
5Dünyada çokkültürlülük, kültür etnisite ve çokkültürlülük
6Dünya çokkültürlülük uygulama örnekleri
7Dünya çokkültürlülük uygulama örnekleri
8Ara Sınav
9Türkiye'de çokkültürlülüğün tarihsel gelişimi
10Türkiye'de çokkültürlülüğün tarihsel gelişimi
11Sosyal bilgiler programlarında çokkültürlülük
12Sosyal bilgiler programlarında çokkültürlülük
13Sosyal bilgiler ders kitaplarında çokkültürlülük
14Çokkültürlülük ile ilgili uygulama örnekleri
15Çokkültürlülük ile ilgili uygulama örnekleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mılena Doytcheva (2021)Çok kültürlülük. İstanbul: İletişim yayınları 2. Dünya ve Türkiye'de Çokkültürlülük, Celalettin Yanık 3. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları, Milli Eğitim Bakanlığı 4. Banks, James A. (2007). Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives. [Çeşitlilik ve Vatandaşlık Eğitimi: Küresel Perspektifler] John Wiley & Sons; ISBN: 0787987654.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Alan Çalışması14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)189
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32
ÖÇ1                                
ÖÇ2                                
ÖÇ3                                
ÖÇ4                                
ÖÇ5                                
ÖÇ6                                
ÖÇ7                                
ÖÇ8                                
ÖÇ9                                
ÖÇ10                                
ÖÇ11                                
ÖÇ12                                
ÖÇ13                                
ÖÇ14                                
ÖÇ15                                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek