Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBE103 | Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal Bilgiler dersine uygun olan strateji, yöntem ve tekniklerin hem teorik hem de uygulamalı biçimde aktarımının sağlanması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Taşyürek |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Buluş yoluyla öğretim, sunuş yoluyla öğretim ve Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejilerini ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir. | 2 | Öğretim stratejilerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanmasını bilir. | 3 | KWL, SQ3R ve SCIM-C stratejilerini ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir. | 4 | Grupla öğretim tekniklerini ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir. | 5 | Alternatif öğretim tekniklerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Buluş, sunuş ve araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejileri, KWL, SQ3R ve SCIM-C stratejileri, işbirlikli öğrenme , grupla öğretim, alternatif öğretim ve kavram öğretiminde kullanılacak teknikler ve Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanımı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Buluş yoluyla öğretim, sunuş yoluyla öğretim ve Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejileri ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 2 | Buluş yoluyla öğretim, sunuş yoluyla öğretim ve Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejileri ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 3 | Öğretim stratejilerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması | | | 4 | KWL, SQ3R ve SCIM-C stratejileri ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 5 | KWL, SQ3R ve SCIM-C stratejilerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması | | | 6 | İşbirlikli öğrenme ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 7 | İşbirlikli öğrenme modelinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Grupla öğretim teknikleri ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 10 | Grupla öğretim teknikleri ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 11 | Grupla öğretim tekniklerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması | | | 12 | Alternatif öğretim tekniklerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 13 | Alternatif öğretim tekniklerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması | | | 14 | Kavram öğretiminde kullanılacak teknikler ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed. Yavuz Değirmenci, Zeynep Taşyürek), 2021, Ankara, Nobel Yayınları
Özel Öğretim Yöntemleri, (Ed. Özel Öğretim Yöntemleri), 2018, Ankara, Pegem Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|