BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBE108Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Sosyal Bilgiler dersine uygun olan strateji, yöntem ve tekniklerin hem teorik hem de uygulamalı biçimde aktarımının sağlanması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Taşyürek
Öğrenme Çıktıları
1Tartışma yöntem-tekniklerinive sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir
2Ter yüz sınıf modeli ve ARCS-V motivasyon modelinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir
3Oyun ve oyunlaştırma teknikleri ile sosyal bilgiler öğretimini bilir
4Artırılmış gerçeklik ve dijital öykülemenin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir
5Sicım-C stratejisi, STEM ve deney yönteminin sosyal bilgiler dersinde öğretimini bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Deney, örnek olay, drama yöntemlerinin, tartışma yöntem-tekniklerinin, oyun ve oyunlaştırma tekniklerinin, Ter yüz sınıf modeli ve ARCS-V motivasyon modelinin, artırılmış gerçeklik ve dijital öykülemenin, sicım-C stratejisi, STEM ve deney yönteminin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tartışma yöntem-teknikleri ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı
2Tartışma yöntem ve tekniklerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması
3Ter yüz sınıf modeli ve ARCS-V motivasyon modellerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı
4Ter yüz sınıf modeli ve ARCS-V motivasyon modellerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması
5Deney, örnek olay, drama yöntemlerinin sosyal bilgiler dersinde kullanımı
6Deney, örnek olay, drama yöntemlerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına göre uygulanması
7Genel değerlendirme
8Ara sınav
9Oyun ve oyunlaştırma teknikleri ile sosyal bilgiler öğretimi
10Oyun ve oyunlaştırma tekniklerinin sosyal bilgiler dersi konu ve kazanımlarına göre uygulanması
11Artırılmış gerçeklik ve dijital öykülemenin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı
12Durumlu öğrenme ve yer temelli eğitiminin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı
13Durumlu öğrenme ve yer temelli eğitiminin sosyal bilgiler dersinde uygulanması
14Sicım-C stratejisi, STEM ve deney yönteminin sosyal bilgiler dersinde öğretimi
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed. Yavuz Değirmenci, Zeynep Taşyürek), 2021, Ankara, Nobel Yayınları Özel Öğretim Yöntemleri, (Ed. Özel Öğretim Yöntemleri), 2018, Ankara, Pegem Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Alan Çalışması14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)189
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32
ÖÇ1                                
ÖÇ2                                
ÖÇ3                                
ÖÇ4                                
ÖÇ5                                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek