Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBE108 | Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal Bilgiler dersine uygun olan strateji, yöntem ve tekniklerin hem teorik hem de uygulamalı biçimde aktarımının sağlanması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Taşyürek |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tartışma yöntem-tekniklerinive sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir | 2 | Ter yüz sınıf modeli ve ARCS-V motivasyon modelinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir | 3 | Oyun ve oyunlaştırma teknikleri ile sosyal bilgiler öğretimini bilir | 4 | Artırılmış gerçeklik ve dijital öykülemenin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımını bilir | 5 | Sicım-C stratejisi, STEM ve deney yönteminin sosyal bilgiler dersinde öğretimini bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Deney, örnek olay, drama yöntemlerinin, tartışma yöntem-tekniklerinin, oyun ve oyunlaştırma tekniklerinin, Ter yüz sınıf modeli ve ARCS-V motivasyon modelinin, artırılmış gerçeklik ve dijital öykülemenin, sicım-C stratejisi, STEM ve deney yönteminin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tartışma yöntem-teknikleri ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 2 | Tartışma yöntem ve tekniklerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması | | | 3 | Ter yüz sınıf modeli ve ARCS-V motivasyon modellerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 4 | Ter yüz sınıf modeli ve ARCS-V motivasyon modellerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına uygulanması | | | 5 | Deney, örnek olay, drama yöntemlerinin sosyal bilgiler dersinde kullanımı | | | 6 | Deney, örnek olay, drama yöntemlerinin sosyal bilgiler konu ve kazanımlarına göre uygulanması | | | 7 | Genel değerlendirme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Oyun ve oyunlaştırma teknikleri ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 10 | Oyun ve oyunlaştırma tekniklerinin sosyal bilgiler dersi konu ve kazanımlarına göre uygulanması | | | 11 | Artırılmış gerçeklik ve dijital öykülemenin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 12 | Durumlu öğrenme ve yer temelli eğitiminin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | | | 13 | Durumlu öğrenme ve yer temelli eğitiminin sosyal bilgiler dersinde uygulanması | | | 14 | Sicım-C stratejisi, STEM ve deney yönteminin sosyal bilgiler dersinde öğretimi | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed. Yavuz Değirmenci, Zeynep Taşyürek), 2021, Ankara, Nobel Yayınları
Özel Öğretim Yöntemleri, (Ed. Özel Öğretim Yöntemleri), 2018, Ankara, Pegem Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|