Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBE106 | Sosyal Bilgilerde Nicel ve Nitel Araştırmalar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını katılımcılara tanıtılması amaçlanmaktadır. Eğitim bilimlerinde nicel/nitel araştırma yöntemleri, nicel/nitel araştırma dizaynı, nicel/nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Celal POYRAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Nicel ve Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yerini tanımlayabilecek | 2 | 2. Nicel ve Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitlerini [tarama, deneysel, ilişkisel, nedensel, biyografi (biography), fenemenoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography) durum araştırması (case study)] eylem araştırması (action research) tanımlayabilecek | 3 | 3. Nicel ve Nitel araştırma planlanmasının nasıl yapılacağı konularında bilgi ve farkındalık sahibi olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
1. Derslerde ele alınacak konular birbirinin devamı niteliğinde olduğundan derslerin tümüne katılım önerilir.
2. Dersler kuram ve uygulamalı işlenecektir.
3. Derslerde verilen örneklerin, incelenen araştırmaların anlaşılması için zorunlu okumalar ve ödevlerin mutlaka yapılması önerilir.
4. Beklenmedik durumlar için ders planındaki tarih ve saatlerde değişiklikler yapılabilecektir. |
Dersin İçeriği |
Eğitim bilimlerinde nicel/nitel araştırma yöntemleri, nicel/nitel araştırma dizaynı, nicel/nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı ve giriş | | | 2 | Bilim, paradigma, model, desen nedir? | | | 3 | Nicel araştırma nedir? Desenleri nelerdir? | | | 4 | Tarama araştırmaları | | | 5 | Deneysel araştırmalar | | | 6 | İlişkisel tarama araştırması | | | 7 | Nedensel karşılaştırma araştırması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Nitel araştırma nedir? | | | 10 | Durum çalışması | | | 11 | Fenomenoloji | | | 12 | Etnografi | | | 13 | Kuram Oluşturma | | | 14 | Eylem Araştırması | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar:
Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., Hyun, H.H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th ed.). Boston : McGraw-Hill.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|