BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBE106Sosyal Bilgilerde Nicel ve Nitel AraştırmalarSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Eğitim araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını katılımcılara tanıtılması amaçlanmaktadır. Eğitim bilimlerinde nicel/nitel araştırma yöntemleri, nicel/nitel araştırma dizaynı, nicel/nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Celal POYRAZ
Öğrenme Çıktıları
11. Nicel ve Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yerini tanımlayabilecek
22. Nicel ve Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitlerini [tarama, deneysel, ilişkisel, nedensel, biyografi (biography), fenemenoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography) durum araştırması (case study)] eylem araştırması (action research) tanımlayabilecek
33. Nicel ve Nitel araştırma planlanmasının nasıl yapılacağı konularında bilgi ve farkındalık sahibi olacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1. Derslerde ele alınacak konular birbirinin devamı niteliğinde olduğundan derslerin tümüne katılım önerilir. 2. Dersler kuram ve uygulamalı işlenecektir. 3. Derslerde verilen örneklerin, incelenen araştırmaların anlaşılması için zorunlu okumalar ve ödevlerin mutlaka yapılması önerilir. 4. Beklenmedik durumlar için ders planındaki tarih ve saatlerde değişiklikler yapılabilecektir.
Dersin İçeriği
Eğitim bilimlerinde nicel/nitel araştırma yöntemleri, nicel/nitel araştırma dizaynı, nicel/nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı ve giriş
2Bilim, paradigma, model, desen nedir?
3Nicel araştırma nedir? Desenleri nelerdir?
4Tarama araştırmaları
5Deneysel araştırmalar
6İlişkisel tarama araştırması
7Nedensel karşılaştırma araştırması
8Ara sınav
9Nitel araştırma nedir?
10Durum çalışması
11Fenomenoloji
12Etnografi
13Kuram Oluşturma
14Eylem Araştırması
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaynaklar: Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., Hyun, H.H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th ed.). Boston : McGraw-Hill. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Makale Yazma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32
ÖÇ1                                
ÖÇ2                                
ÖÇ3                                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek