Kabul Şartları
Genel Kabul Koşulları
Öğrenci seçme sınavını kazanarak üniversitemize kayıt yaptırmaya
hak kazanan öğrenciler üniversitemiz tarafından ilan edilen tarihlerde
kayıtlarını yaptırırlar. Türkiye’de okumayı arzu eden uluslararası öğrenciler
için de YÖS sınavı uygulanmaktadır. Türkiye’de okumak isteyen
yabancı öğrenciler için süreci kolaylaştırmak adına sınav ve resmiyeti
azaltmak kaidesiyle son zamanlarda bir takım yönetmelik değişikliği çabaları
gündeme gelmiştir.
AKTS kredilerinin tahsisi
Herhangi bir programda yer alan her bir ders için verilen AKTS kredileri,
gerçek öğrenci iş yüküne göre hesaplanmıştır. Bu işlem
aşağıdaki basamakları içerir:
-Programdaki her bir ders için amaçlar ve öğrenme çıktıları
belirlenir.
-Yarıyıl (sömestr) temeline dayalı olarak bu çıktılara ulaşmak için
yapılacak eğitim faaliyetleri belirlenir.
-Bu faaliyetleri tamamlamak için gerekli olan sınıf içinde ve sınıf
dışında harcanan zaman aşağıdaki gibi belirlenir
(1) Dersin yöneticisine sorulur (öğretim üyesi/öğretim görevlisi/okutman)
(2) Dersin tamamlanmasından sonra başarılı öğrencilerle öğrenci
anketi yapılır
(3) Daha güvenilir bir sonuca ulaşmak için sıra dışılar çıkarılarak
ortalama değer alınır
Sınav zamanı da dahil 16 haftalık ve 750 saatlik bir yarıyıldaki gerçek
iş yükünü belirlemek için programdaki her bir derse ait gerekli
zaman toplanır
-AKTS kredisini hesaplamak için her bir ders için toplam zaman orantılı
olarak dağıtılır
-Her bir AKTS kredisine 30 saat iş yükü verilir.
-AKTS kredisi, sömestre için 30, eğitim yılı için 60'dır.
-Öğrenciler, program müfredatında belirtilen listeden zorunlu derslerden
başlayarak yaklaşık 30 AKTS'lik derse kayıt olurlar.
Akademik rehberlik düzenlemeleri
Üniversitemiz, öğrencilerinin başarıları olabilmeleri için onların
psikolojik anlamda rahat ve sağlıklı olmaları gerektiğinin bilincindedir. Psikolojik
danışmanlık ve rehberlik hizmetleri; öğrencilerin öz güven kazanmalarına,
beceri ve yeteneklerini keşfetmelerine, ne istediklerini bulmalarına, çözüm
seçenekleri geliştirmelerine, yaşadıkları ortamı ve bulundukları çevreyi
çeşitli yönleriyle tanımlarına yardımcı olmak amacıyla sunulmaktadır.
Bu birimin yürüttüğü çalışmalar şunlardır:
1. Bayburt üniversitesine yeni gelen öğrencilere yakın çevre
ile ilgili bilgiler vermek, kuralları anlatmak ve üniversitemize uyum sağlamalarına
yardımcı olmak
2. Öğrencilerin sorunlarını tespit etmek ve çözmek
3. Öğrencilere gelecekte sahip olacakları mesleklere ilişkin bilgiler
vermek ve onları iş olanaklarından haberdar etmek
4. Öğrencilere çeşitli psikolojik testler uygulamak
5. Özürlü öğrencilere yönelik özel laboratuvarlar
kurmak ve onların ihtiyaçlarını karşılamak
Bayburt Üniversitesinin fakülte ve yüksekokullarında her sınıfın
bir danışmanı vardır. Danışmanlar, öğrencilerin eğitim, öğrenim ve diğer
sorunlarıyla ilgilenmek üzere öğretim elemanları arasından görevlendirilirler.
Öğrencilere yol gösteren danışmanlar akademik ve mevzuat ile ilgili tavsiyelerinin
yanı sıra bazı durumlarda kişisel konularda da onlara yardımcı olurlar. Bunun dışında
bilgi edinme büromuz tüm akademisyenlerimiz ve öğrencilerimize üniversitemiz
ile ilgili konularda bilgi sunmaktadır.
Bologna Süreci
Bologna Süreci, 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı
hedefleyen bir reform sürecidir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği
ile 47 üyeülke tarafından oluşturulan ve sürdürülen,
alışılmışın dışında bir süreçtir. Sürece üyelik hükümetler/devletler
arası herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. Bologna Süreci kapsamında yayımlanan
bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen
her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler
Bologna Süreci’nin öngördüğü hedefleri kabul edip
etmeme hakkına sahiptirler. Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa
Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke
vatandaşları, yükseköğrenim görmek ya da çalışmak amaçları
ile Avrupa’da kolayca dolaşabileceklerdir. Avrupa, gerek yükseköğretim
ve gerekse iş imkanları açısından dünyanın diğer bölgelerinden
kişiler tarafından tercih edilir hale getirilecektir.
Avrupa Yükseköğretim Alanında en gerçekleşmesi arzulanmayan şey,
üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi
haline getirilmesidir. Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda asıl
hedeflenen, çeşitlilik ile birlik arasında bir denge kurulmasıdır.
Amaç, yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları
korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir olması ve uyumlu hale getirilmesinden
ibarettir. Bu şekilde, bir ülkeden yada yükseköğretim sisteminden
bir diğerine geçişin kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim
görevlilerin hareketliliği ve istihdamının artırılması planlanmaktadır.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK)