Genel Tanıtım
Ülkemizin en genç üniversitelerinden biri olan Bayburt Üniversitesi,
5765 sayılı kanunla 31 Mayıs 2008 tarihinde kurulmuş olup görevi; yalnızca
öğrencilerini bilgi üreten, paylaşan, toplumun yararına sunan sorumlu
bir yaşama birer önder olarak hazırlamak değil, aynı zamanda kaliteli eğitim,
araştırma ve hizmet programları yoluyla bölge ve ülke insanının sosyal,
kültürel ve ekonomik koşullarını geliştirmektir.
Bayburt Üniversitesi, eğitimde, araştırmada ve hizmette dünyaca tanınmış
toplum üniversitelerinden biri olmayı, öğrencilerinin öğrenimi ve
kişisel gelişimi için ender fırsatlar sağlamayı, bölge ve ülke
insanının hayat kalitesini geliştirme sorumluluğunda birleşmiş bir akademik topluğu
ve öğrenci merkezli araştırmanın adresi olmayı hedeflemiştir.
Üniversitemiz kadrosunda 9’u profesör, 13’ü doçent 120’si doktor öğretim üyesi, 112’si Öğretim Görevlisi
ve 129 Araştırma Görevlisi olmak üzere toplam 383 Akademik Personel almaktadır. Ayrıca idari işlemlerin
zamanında ve akıcı şekilde sürdürülebilmesi için 219 idari personel görev yapmaktadır.
Misyonumuz
Kanun ve yönetmelikler çerçevesinde, eğitim birimlerinin ihtiyaç
duyduğu idari hizmetleri, Üniversitemizin diğer birimleri ile işbirliği içerisinde
tam ve zamanında vermek, planlanan eğitim öğretim sürecinin öngörüldüğü
şekilde yürütülmesine katkı sağlamak; öğrencilere ve Öğretim
elemanlarına bilgi ve belge hizmeti sunmak.
Akademik Yönetim
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN, Rektör
Tel: (458) 211 1153
E-posta: rektor@bayburt.edu.tr
Genel Kabul Koşulları
Öğrenci seçme sınavını kazanarak üniversitemize kayıt yaptırmaya
hak kazanan öğrenciler üniversitemiz tarafından ilan edilen tarihlerde
kayıtlarını yaptırırlar. Türkiye’de okumayı arzu eden uluslararası öğrenciler
için de YÖS sınavı uygulanmaktadır. Türkiye’de okumak isteyen
yabancı öğrenciler için süreci kolaylaştırmak adına sınav ve resmiyeti
azaltmak kaidesiyle son zamanlarda bir takım yönetmelik değişikliği çabaları
gündeme gelmiştir. Konu ile ilgili en güncel bilgileri üniversitemi
Öğrenci İşleri Daire başkanlığından alabilirsiniz.
AKTS kredilerinin tahsisi
Herhangi bir programda yer alan her bir ders için verilen AKTS kredileri,
gerçek öğrenci iş yüküne göre hesaplanmıştır. Bu işlem
aşağıdaki basamakları içerir:
-Programdaki her bir ders için amaçlar ve öğrenme çıktıları
belirlenir.
-Yarıyıl (sömestr) temeline dayalı olarak bu çıktılara ulaşmak için
yapılacak eğitim faaliyetleri belirlenir.
-Bu faaliyetleri tamamlamak için gerekli olan sınıf içinde ve sınıf
dışında harcanan zaman aşağıdaki gibi belirlenir
(1) Dersin yöneticisine sorulur
(öğretim üyesi/öğretim görevlisi/okutman)
(2) Dersin tamamlanmasından sonra
başarılı öğrencilerle öğrenci anketi yapılır
(3) Daha güvenilir bir sonuca
ulaşmak için sıra dışılar çıkarılarak ortalama değer alınır
Sınav zamanı da dahil 17 haftalık ve 750 saatlik bir yarıyıldaki gerçek
iş yükünü belirlemek için programdaki her bir derse ait gerekli
zaman toplanır
-AKTS kredisini hesaplamak için her bir ders için toplam zaman orantılı
olarak dağıtılır
-Her bir AKTS kredisine 25 saat iş yükü verilir.
-AKTS kredisi, sömestre için 30, eğitim yılı için 60'dır.
-Öğrenciler, program müfredatında belirtilen listeden zorunlu derslerden
başlayarak yaklaşık 30 AKTS'lik derse kayıt olurlar.
Akademik rehberlik düzenlemeleri
Üniversitemiz, öğrencilerinin başarıları olabilmeleri için onların
psikolojik anlamda rahat ve sağlıklı olmaları gerektiğinin bilincindedir. Psikolojik
danışmanlık ve rehberlik hizmetleri; öğrencilerin öz güven kazanmalarına,
beceri ve yeteneklerini keşfetmelerine, ne istediklerini bulmalarına, çözüm
seçenekleri geliştirmelerine, yaşadıkları ortamı ve bulundukları çevreyi
çeşitli yönleriyle tanımlarına yardımcı olmak amacıyla sunulmaktadır.
Bu birimin yürüttüğü çalışmalar şunlardır:
1. Bayburt üniversitesine yeni gelen öğrencilere yakın çevre
ile ilgili bilgiler vermek, kuralları anlatmak ve üniversitemize uyum sağlamalarına
yardımcı olmak
2. Öğrencilerin sorunlarını tespit etmek ve çözmek
3. Öğrencilere gelecekte sahip olacakları mesleklere ilişkin bilgiler
vermek ve onları iş olanaklarından haberdar etmek
4. Öğrencilere çeşitli psikolojik testler uygulamak
5. Özürlü öğrencilere yönelik özel laboratuvarlar
kurmak ve onların ihtiyaçlarını karşılamak
Bayburt Üniversitesinin fakülte ve yüksekokullarında her sınıfın
bir danışmanı vardır. Danışmanlar, öğrencilerin eğitim, öğrenim ve diğer
sorunlarıyla ilgilenmek üzere öğretim elemanları arasından görevlendirilirler.
Öğrencilere yol gösteren danışmanlar akademik ve mevzuat ile ilgili tavsiyelerinin
yanı sıra bazı durumlarda kişisel konularda da onlara yardımcı olurlar. Bunun dışında
bilgi edinme büromuz tüm akademisyenlerimiz ve öğrencilerimize üniversitemiz
ile ilgili konularda bilgi sunmaktadır.
Bologna Süreci
Bologna Süreci, 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı
hedefleyen bir reform sürecidir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği
ile 47 üye ülke tarafından oluşturulan ve sürdürülen,
alışılmışın dışında bir süreçtir. Sürece üyelik hükümetler/devletlerarası
herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. Bologna Süreci kapsamında yayımlanan
bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen
her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler
Bologna Süreci’nin öngördüğü hedefleri kabul edip
etmeme hakkına sahiptirler. Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa
Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke
vatandaşları, yükseköğrenim görmek ya da çalışmak amaçları
ile Avrupa’da kolayca dolaşabileceklerdir. Avrupa, gerek yükseköğretim
ve gerekse iş imkânları açısından dünyanın diğer bölgelerinden
kişiler tarafından tercih edilir hale getirilecektir. Avrupa Yükseköğretim
Alanında en gerçekleşmesi arzulanmayan şey, üye ülkelerin
eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi haline getirilmesidir. Avrupa
Yükseköğretim Alanı’nda asıl hedeflenen, çeşitlilik ile birlik
arasında bir denge kurulmasıdır. Amaç, yükseköğretim
sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir
olması ve uyumlu hale getirilmesinden ibarettir. Bu şekilde, bir ülkeden ya
da yükseköğretim sisteminden bir diğerine geçişin kolaylaşması
ve böylece öğrenciler ve öğretim görevlilerin hareketliliği
ve istihdamının artırılması planlanmaktadır.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK)