BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
Tİ116Holistic View to HadithElective126
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Teaching methods of separating the sahih of the hadith from the weak
Name of Lecturer(s)
Prof. Dr. Selçuk Coşkun, Doç. Dr. Tevhit Bakan, Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Türkoğlu
Learning Outcomes
1To be able to comprehend the Hadith-based discussions from the first period.
2Ability to analyze the main points of discussion about Hadith in our country.
3Ability to connect modern Hadith problems with previous Hadith studies
4Be aware of the philosophical background of the basic discussion topics based on Hadith.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
none
Recommended Optional Programme Components
none
Course Contents
Barriers to understanding Hadith are taught and the ability to look at Hadith subjects with a holistic view is given
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Areas of Hadith science perceived as problems in the past...
2...
3İlk dönem hadisçilerinin hadis meseleleri üzerine yaptığı çalışmalar.
4Ülkemizde hadis alanında yapılan tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
5Ülkemizde hadis alanında yapılan tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
6Batıda tartışılan temel hadis problemleri ve yapılan çalışmalar.
7Batıda tartışılan temel hadis problemleri ve yapılan çalışmalar.
8Ara Sınav
9Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
10Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
11Güncel hadis meselelerinin diğer alanlarda gerçekleştirilen tartışmalarla ilişkisi.
12Güncel hadis meselelerinin diğer alanlarda gerçekleştirilen tartışmalarla ilişkisi.
13Hadislerin bilimsel yöntemle tartışılması.
14Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme.
15Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme.
16Final
Recommended or Required Reading
Hadise Bütüncül Bakış / Selçuk Coşkun,
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities30
End Of Term (or Year) Learning Activities70
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
none
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14342
Individual Study for Mid term Examination41560
Individual Study for Final Examination42080
TOTAL WORKLOAD (hours)185
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1               
LO2               
LO3               
LO4               
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High