Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | Tİ116 | Holistic View to Hadith | Elective | 1 | 2 | 6 |
|
Level of Course Unit |
Second Cycle |
Objectives of the Course |
Teaching methods of separating the sahih of the hadith from the weak |
Name of Lecturer(s) |
Prof. Dr. Selçuk Coşkun, Doç. Dr. Tevhit Bakan, Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Türkoğlu |
Learning Outcomes |
1 | To be able to comprehend the Hadith-based discussions from the first period. | 2 | Ability to analyze the main points of discussion about Hadith in our country. | 3 | Ability to connect modern Hadith problems with previous Hadith studies | 4 | Be aware of the philosophical background of the basic discussion topics based on Hadith. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
none |
Recommended Optional Programme Components |
none |
Course Contents |
Barriers to understanding Hadith are taught and the ability to look at Hadith subjects with a holistic view is given |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Areas of Hadith science perceived as problems in the past. | . | . | 2 | . | . | . | 3 | İlk dönem hadisçilerinin hadis meseleleri üzerine yaptığı çalışmalar. | | | 4 | Ülkemizde hadis alanında yapılan tartışmalar ve yapılan çalışmalar. | | | 5 | Ülkemizde hadis alanında yapılan tartışmalar ve yapılan çalışmalar. | | | 6 | Batıda tartışılan temel hadis problemleri ve yapılan çalışmalar. | | | 7 | Batıda tartışılan temel hadis problemleri ve yapılan çalışmalar. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar ve yapılan çalışmalar. | | | 10 | Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar ve yapılan çalışmalar. | | | 11 | Güncel hadis meselelerinin diğer alanlarda gerçekleştirilen tartışmalarla ilişkisi. | | | 12 | Güncel hadis meselelerinin diğer alanlarda gerçekleştirilen tartışmalarla ilişkisi. | | | 13 | Hadislerin bilimsel yöntemle tartışılması. | | | 14 | Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme. | | | 15 | Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme. | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Hadise Bütüncül Bakış / Selçuk Coşkun, |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 30 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 70 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | none |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Individual Study for Mid term Examination | 4 | 15 | 60 |
Individual Study for Final Examination | 4 | 20 | 80 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|