|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D411.9B | In today's Islamic World | Elective | 4 | 7 | 4 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Günümüz İslâm dünyasını ve Müslümanların yaşadığı coğrafyayı genel olarak tanıtmak, başlıca İslâm devletlerinin tarihsel ve kültürel yönlerini, ülkemiz ile olan ilişkilerini ve dünya coğrafyasındaki konumlarını anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak ve edinilen bilginin günümüzde yaşanan olayların yorumlanmasında kullanılabilmesini sağlamak | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Müslümanların çoğunluk ya da azınlık olarak yaşadıkları coğrafyayı harita üzerinde gösterebilme | 2 | İslâm ülkelerinin birbirleriyle olan ilişkilerini analiz edebilme | 3 | İslâm ülkelerinin Türkiye ile tarihte ve günümüzdeki ilişkilerini analiz edebilme | 4 | İslâm ülkeleriyle Müslüman Türk dünyası arasındaki ilişkileri kavrayabilme | 5 | İslâm ülkeleriyle Müslüman azınlıklar arasındaki ilişkileri kavrayabilme |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Günümüz İslâm dünyasının ve Müslümanların yaşadığı coğrafyanın genel olarak tanıtılması, başlıca İslâm devletlerinin tarihsel ve kültürel yönlerini, ülkemiz ile olan ilişkilerini ve dünya coğrafyasındaki konumlarını anlayıp değerlendirme | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Günümüzde Müslümanların çoğunluk veya azınlık olarak yaşadıkları coğrafya ve ülkeler | | | 2 | Ortadoğu’daki başlıca İslâm ülkeleri: Irak, Ürdün, Suriye | | | 3 | Arap Yarımadası’ndaki başlıca İslâm ülkeleri: Suudi Arabistan, Yemen, Umman | | | 4 | Basra Körfezi’ndeki başlıca İslâm ülkeleri: Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri | | | 5 | Asya’daki başlıca İslâm ülkeleri: İran, Afganistan | | | 6 | Hint Alt Kıtası’ndaki başlıca İslâm ülkeleri: Pakistan, Bangladeş | | | 7 | Güneydoğu Asya’daki başlıca İslâm ülkeleri: Endonezya, Malezya | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kuzey Afrika’daki başlıca İslâm ülkeleri: Mısır, Libya, Cezayir, Tunus, Fas | | | 10 | Afrika’daki diğer bazı İslâm ülkeleri: Sudan, Nijerya | | | 11 | Balkanlar’daki İslâm ülkeleri: Arnavutluk, Bosna Hersek | | | 12 | Avrupa ülkelerinde yaşayan Müslümanlar | | | 13 | Hindistan’da Yaşayan Müslümanlar | | | 14 | Rusya Federasyonu ve Çin’de yaşayan Müslümanlar | | | 15 | Diğer ülkelerde azınlık olarak yaşayan Müslümanlar | | | 16 | Final | | |
| Recommended or Required Reading | 1.Ali Mazrui, Afrikalılar, İnsan Yayınları, İstanbul 1992.
2.Balkanlar El Kitabı, c. I-III, der. Osman Karatay – Bilgehan A. Gökdağ, Araştırma ve Kültür Vakfı, İstanbul.
3.Günümüz Dünyasında Müslüman Azınlıklar III Kutlu Doğum İlmî Toplantısı, İSAM Yayınları, İstanbul 1998.
4.Ira M. Lapıdus, Modernizme Geçiş Sürecinde İslâm Dünyası, MÜİFV Yayınları, İstanbul 1996.
5.J. Obert Voll, İslâm Süreklilik ve DeğişimYöneliş, İstanbul I.c. 1991 - II.c. 1995
6.Ramazan Özey, İslâm Dünyası, Erkam Yayınları, İstanbul 1996.
7.Sabahaddin Zaim, Türk ve İslâm Dünyasının Yeniden Yapılanması, Nil Y., İzmir 1997. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 14 | 3 | 42 | Self Study | 14 | 3 | 42 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 | Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | 2 | | 4 | 3 | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|