BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D411.8BIslamic PhilosophyElective474
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
İslâm felsefesinin konusunu, alanını ve yöntemlerini, temel kavramlarını, oluşumundaki temel kaynaklarını, başlıca ekol ve akımları, ekol ve akımların metafizik, epistemolojik ve etik görüşlerini tanımak
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1İslâm felsefesiyle ilgili temel kavramlarının, İslâm felsefesinin oluşum sürecinin ve kaynaklarının kavranılması
2Dersin mahiyetini ve diğer bilimler arasındaki yerini, başlıca problem alanlarını kavranılması
3İslâm felsefesinde ekol ve akımların gelişiminin, Ekol ve akımların ele aldığı temel problemlerin kavranılması
4Problemleri çözümlemede sentetik ve analitik metodu kullanmanın kavranılması
5Elde edilen bilgiyi pratik hayatta karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanma becerisinin elde edilmesi.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
İslâm felsefesinin konusu, alanı ve yöntemleri, temel kavramları, oluşumundaki temel kaynakları, başlıca ekol ve akımlar, ekol ve akımların metafizik, epistemolojik ve etik görüşleri incelenecektir
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1İslâm felsefesinin tanımı, felsefe ve filozofun tarifi, felsefe-hikmet ilişkisi, İslâm?da felsefî düşünceye etki eden kaynaklar
2İslâm felsefesinin oluşumunda tercümelerin Rolü
3slâm felsefesinde felsefî ekoller ve akımlar
4Batınîliğin temel felsefî görüşleri
5Meşşailik,Meşşailik, Kindî?nin Hayatı ve Eserleri Kindî?de Akıl ve Aklın Önemi, Kindî?nin Tanrı ve Âlem Anlayışı
6Farabî?nin Hayatı ve Eserleri, Bilgi Teorisi, Metafizik Görüşleri, Siyaset ve Devlet Felsefesine İlişkin Düşünceleri
7ibn Sina?nın Hayatı ve Eserleri, Bilgi Teorisi, Metafizik Görüşleri
8Ara Sınav
9İbn Rüşd?ün Hayatı ve Eserleri, Tanrı ve Âlem Görüşü, Bilgi Teorisi, İbn Rüşd?ün Felsefe-Din İlişkisine Dair Görüşleri
10İşrakiliğin Kurucusu Sühreverdî?nin Hayatı ve Eserleri, İşrakî Felsefede Varlık Anlayışı
11Gazzalî, Hayatı ve Eserleri, Felsefe Anlayışı
12Gazzalî?nin Nefs ve Ruh Görüşü
13İbn Haldûn?nun Hayatı ve Eserleri, Tarih, Siyaset ve Devlet Felsefesine İlişkin Görüşleri
14İslâmda felsefî düşüncenin gerilemesi ve sebepleri, İslâm felsefesinin Batı felsefesine etkisi
15Genel değerlendirme
16FİNAL
Recommended or Required Reading
1.- Taylan, N., Anahatlarıyla İslâm Felsefesi?, Ensar Neşriyat, 1991, İstanbul, Türkiye. 2.- Bayrakdar, M., İslâm Felsefesine Giriş?, , ISBN:975-389-245-4, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 1997, Ankara, Türkiye. 3.- Ülken, H. Z., İslâm Felsefesi?, Ülken Yayınları, 1983, İstanbul, Türkiye. 4.- Şerif, M.M. (ed.), Klasik İslâm Filozofları ve Düşünceleri?, ISBN: 975-574-227-1, İnsan Yayınları, 1997, İstanbul, Türkiye.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14342
Self Study14342
Individual Study for Mid term Examination11010
Individual Study for Final Examination11515
TOTAL WORKLOAD (hours)112
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1           3    
LO2            5   
LO3            3   
LO4                
LO5         3      
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High