Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D411.5B | Classic Texts on Theology | Elective | 4 | 7 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
İslâm’ın düşünce sahasındaki temel disiplinlerinden olan kelâm alanında verilen eserleri orijinal dili ile okumayı, anlamayı ve meseleleri değerlendirebilmeyi sağlamaktır. |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | Kelâmın klasik metinlerine nüfuz edebilme. | 2 | Tarihî süreç içerisinde kelâm literatüründe ortaya çıkan metot ve muhteva değişimini kavrayabilme. | 3 | Kelâmın bilgi, varlık ve inanç esasları gibi temel meseleler üzerindeki görüşlerini açıklayabilme. | 4 | Kelâm ilminde görülen farklı eser yazım türlerinin karakteristiklerini ayırt edebilme. | 5 | Erken ve geç dönem kelâm metinlerini yazım üslubu ve içerik açısından karşılaştırabilme. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
İslâm’ın düşünce sahasındaki temel disiplinlerinden olan kelâm alanında verilen eserleri orijinal dili ile okumayı, anlamayı ve meseleleri değerlendirebilmeyi sağlamaktır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Kelâm alanında ilk yazılı metin örnekleri: Hasan el-Basrî’nin Risâle fi’l-kader’i. | | | 2 | Erken dönem akaid risaleleri: Ebû Hanîfe’nin el-Fıkhü’l-ekber’i | | | 3 | İlk Mutezilî metinler: Nazzâm’ın Kitâbü’n-nakd’ı | | | 4 | Eş’arî kelâmının oluşum dönemi eserleri: Eş’arî’nin el-İbâne an usûli’d-diyâne’si | | | 5 | Mâtürîdî kelâmının oluşum dönemi eserleri: Mâtürîdî’nin Kitâbü’t-tevhîd’i | | | 6 | Sünnî kelâmın oluşum döneminde Selef çizgisinde verilen eserler: Tahâvî’nin el-Akîdetü’t-Tahâviyye’si. | | | 7 | Geç dönem Mutezilî metinler: Kâdî Abdülcebbâr’ın el-Muhtasar fî usûli’d-dîn’i | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eş’arî kelâmının sistemleşme dönemi eserleri: Bâkıllânî’nin Kitâbü’t-temhîd’i | | | 10 | Mâtürîdî kelâmının sistemleşme dönemi eserleri: Nesefî’nin Tebsıratü’l-edille’si | | | 11 | Şii kelâm eserleri: Şeyh Müfid’in Evâilü’l-makâlât’ı | | | 12 | Felsefîleşmiş kelâm dönemi eserleri: Fahreddîn er-Râzî’nin el-Muhassal’ı. | | | 13 | Kelâmda şerh ve haşiye türü eserler: Cürcânî’nin Şerhu’l-Mevâkıf’ı. | | | 14 | Belirli konular üzerine müstakil risale yazma geleneği: İsbât-ı vâcib ve elfâz-ı küfr risaleleri. | | | 15 | Yeni ilm-I kelâm dönemi eserleri: İzmirli İsmail Hakkı’nın Muhassalü’l-kelâm ve’l-hikme’si. | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
1.U. Murat Kılavuz - A. Saim Kılavuz, Kelâma Giriş, İstanbul 2010
2.Ebu Hanife, İmam-ı Azam’ın Beş Eseri (metin ve çeviri), İstanbul 1992.
3.Ebü’l-Hasan el-Eşari, el-İbane an Usuli’d-Diyane, Kahire 1987.
4.Ebu Mansur el-Matüridi, Kitabü’t-Tevhid, İstanbul 2003.
5.Ebü’l-Muin en-Nesefi, Tebsıratü’l-Edille, Dımeşk 1993. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Self Study | 14 | 3 | 42 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | 4 | | 5 | | | | LO3 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | 5 | 3 | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|