BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D411.3BChildren and Religious EducationElective474
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu dersin sonunda öğrenci, Din Eğitimi Bilimi hakkında bilgi sahibi olur; din eğitimi-öğretimi faaliyetini sağlıklı bir şekilde sürdürebilme ve geliştirebilme yeteneği kazanır.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar
2Din eğitimi biliminin alan, amaç ve görevlerini açıklar
3Dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılaştırır
4Ailede din eğitiminin temel ilkelerini açıklar
5Din eğitiminin güncel meselelerini tartışır
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar. Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi. Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri. Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi. Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları. Dini gelişim ve öğrenme. Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar. Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi. Ailede din eğitimi. Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri, Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri. Yetişkin din eğitimi, Yüksek din öğretimi, Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar
2Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi
3Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri
4Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi
5Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları
6Dini gelişim ve öğrenme
7Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar
8Ara Sınav
9Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi
10Ailede din eğitimi
11Ailede din eğitimi
12Cocuk din eğitimi
13Cocuk din eğitimi
14Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri
15Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri
16Final
Recommended or Required Reading
ed. Mustafa Köylü Nurullah Altaş, Din Eğitimi, Gündüz Yay., Ankara 2012. ed. R. Doğan, R. Ege, Din Eğitimi, Grafiker Yay., Ankara 2012. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara 2001 Halis Ayhan, Türkiye de Din Eğitimi, Ankara 2004 Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara,1996. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 2001. Komisyon, 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Ankara 2010. Beyza Bilgin Mualla Selçuk, Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara 1978. Selahattin Parladır, Din Eğitimi Bilimine Giriş. İzmir 2005 Salih Zeki Zengin, Medreselerden Darülfünuna Türkiye de Yüksek Din Eğitimi, İstanbul 2011. M. Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler, İstanbul 2003. Mustafa Öcal, Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodlar, TDV Yay., Ankara 1991. Mustafa Öcal, Osmanlı dan Günümüze Türkiye de Din Eğitimi, Düşünce Kit., İstanbul 2011. M. Ali Gökaçtı, Türkiye de Din Eğitimi ve İmam Hatipler, İstanbul 2005.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14342
Self Study14342
Individual Study for Mid term Examination11010
Individual Study for Final Examination11515
TOTAL WORKLOAD (hours)112
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1           5    
LO2         3      
LO3                
LO4          5     
LO5            3   
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High