Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D411.1B | Schools of Theology | Elective | 4 | 7 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Kelam Ekollerinin doğuşu hakkında bilgi sahibi olur; Mu’tezile’nin doğşunu hazırlayan sebepleri kavrar; Mu´tezile´nin temel prensiplerini öğrenir; siyasetin Mu´tezile´nin görüşlerine etki edip etmediğini anlar; Sünni Kelamın oluşmasını hazırlayan nedenleri, Kur´ani ilimlerin, tefsir ve fıkıh çalışmalerını bilir; Sünni kelam Mekteplerinin oluşumunu öğrenir, Şii anlayışın temellerini kavrar, |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | Answers to problems arising in theolojical schools of Islamic theology | 2 | comprehends the environment of Kelam thought , with historical, social and cultural aspects. | 3 | students have knowledge about basic dynamics which causes to arise of Kelam ecoles | 4 | comprehends the positions of Kelam ecoles in Islamic and kelam thought and the implications that brought them | 5 | recognizes the period of Current projections of the classical schools of Islamic theology |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Kelâm ekollerinin doğuşu, sebepleri, Mu’tezile ve görüşleri, Kelâm İlminin doğuşundaki yeri, Diğer Kelâm Ekolleriyle ilişkisi, Mu’tezile ve siyaset, Eş’ari ekolünün doğuşu, esasları, Cebriyye ile ilişkisi, Maturidi ekolünün doğuşu, esasları, Şiî kelâm ekolünün doğuşu, esasları, Selefî anlayışın doğuşu ve esasları. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Hz. Peygamber sonrası ilk tartışmalar | | | 2 | Emeviler devri fikir hareketleri | | | 3 | Kelamın Başlangıcı | | | 4 | Mu’tezile’nin Birinci Devri | | | 5 | Mu’tezile’nin ikinci devri | | | 6 | Mu´tezile´nin gerilemesi ve çöküşü | | | 7 | Abbasiler´in iktidara gelmesi ve bu dönemdeki fikri hareketler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sünni Kelamın oluşumuuu hazırlayan sebepler | | | 10 | Eş’arî Kelamı | | | 11 | Eş´ari ve Mu´tezileyle ilişkisi | | | 12 | Eş´ariliğin kemale ermesi | | | 13 | Matüridî Kelamı | | | 14 | Maturidiliğin orta asyada yayılması | | | 15 | Eş´ariliğin felsefi kelam anlayışına bürünmesi ve maturidilerin tavrı | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Bekir Topaloğlu,Kelâm İlmi – Giriş, Damla Yay., İstanbul 1985
Süleyman Uludağ, İslâm’da İnanç Konuları ve İtikadî Mezhepler, Marifet Yay., İstanbul 1996
Kemal Işık, Mutezile’nin Doğuşu ve Kelâmî Görüşleri, Ankara Üniversitesi Yay., Ankara 1967
İrfan Abdülhamîd, İslâm’da İtikadî Mezhepler ve Akaid Esasları(Trc: M. Saim Yeprem), İstanbul 1961
Komisyon, İslam Mezhepleri Tarihi El Kitabı, (Editörler: Hasan Onat- Sönmez Kutlu), Grafiker Yay., Ankara 2012 |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Discussion | 14 | 3 | 42 |
Question-Answer | 14 | 3 | 42 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | 2 | | 4 | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|