|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D316.1B | Logic | Elective | 3 | 6 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Mantık yoluyla felsefi düşünceyi uygulamak her türlü düşünce için oldukça önemlidir. Bu ders mantıksal problemleri sorgulama, konuşma ve yazma yoluyla tartışmayı hedefler. Felsefe yapmada mantıksal düşünce denemeleri yapmak. | Name of Lecturer(s) | Arş. Gör. Mutlu AKSOY | Learning Outcomes | 1 | To know difference between the correct-consistent reasoning and false-inconsistent reasoning; and using the correct-consistent reasoning practically in daily life and sciences. |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Mantık ile ilgili temel kavramlar,
Mantığın düşüncedeki yeri, doğruluk, tutarlık ve geçerlilik tartışmalar,
Felsefe-mantık ilişkisi, mantık ve diğer bilimler,
Bilimsel düşünme metotları | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Mantık ile ilgili Temel Kavramların Tanımı ve Açıklanması
| | | 2 | Mantığın Biliminin Tanımı, Alanı, Gayesi, Görevleri ve Bilimler Arasındaki Yeri, Felsefe ile olan ilişkisi
| | | 3 | Mantığın Neliği problemi, Mahiyet ve hüviyet tartışmaları
| | | 4 | Mantık Bilimi Tarihi
| | | 5 | Kavramlar, çeşitleri delaletleri
| | | 6 | Beş Tümel, Kategoriler
| | | 7 | Tanım, tanım çeşitleri, sınıflandırma-tasnif.
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Önermeler
| | | 10 | Önermeler arası ilişkiler
| | | 11 | Akıl yürütme yolları, İstidlal
| | | 12 | Kıyas ve çeşitleri
| | | 13 | Beş Sanat: Burhan Cedel, Hitabet, Şiir, Muğalata,
| | | 14 | Mantık Yanlışları | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final | | |
| Recommended or Required Reading | 1)Emiroğlu, İbrahim, Mantık, Asa, 1999.
2)Özlem, Doğan, Mantık, Anahtar Kitaplar,1996.
3)Çüçen, A.Kadir, Asa, 1999.
4) Ural, Şafak, Temel Mantık, Çantay Kitabevi.
5) Öner, Necati, Mantık, Ankara
6)Shaw, Patrick, Logic and Its Limits, Pan Boks, 1981. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 1 | 14 | 14 | Question-Answer | 2 | 14 | 28 | Self Study | 2 | 14 | 28 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 | Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|