BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D316.7BReligious Education in the FamilyElective363
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu dersin amacı, öğrencinin mutlu bir aile yuvasının nasıl kurulup devam ettirileceğini ve aile bireylerinin bu süreçte gelişim ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasının önemini kavramasını sağlamaktır.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Learning Outcomes
1İslam dininin eş seçiminde öne çıkardığı değerleri kavrar.
2Dini değerlerle insani değerler arasında paralellik olduğunu fark eder.
3Ailede bireylerin farklılıklara rağmen ahenk içerisinde aynı yuvayı paylaşmaları gerektiğini dini, sosyal ve psikolojik açılardan izah edebilir.
4Aile mutluluğunu sağlamak, bir kişinin değil bütün aile bireylerinin ortak görevi olduğunu kavrar.
5Manevi yaşam derinliğinin aile mutluluğu ile doğru orantılı olduğunu dini ve felsefi olarak açıklayabilir.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
mutlu bir aile yuvasının nasıl kurulup devam ettirileceği ve aile bireylerinin bu süreçte gelişim ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanması
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Eş seçiminde ilkeler
2Sağlam bir aile yuvası nasıl kurulur
3Aile içi iletişim
4Doğum öncesi çocuk eğitimi
5Okul öncesi çocuk eğitimi
6İlk Öğretim dönemi çocuk eğitimi
7Gençlik dönemi ve eğitimi
8Arasınav
9Ailede sevgi
10Ailede disiplin
11Ailede bireylerin ilgi ve isteklerini dikkate alma
12Aile ve sosyal çevre
13Ailede anne-babanın model olması
14Ailede sözlü öğretim: sohbet ve önemi
15Aile ve değerlerimiz
16Final
Recommended or Required Reading
Abdullah Ulvan, İslam’da Aile Eğitimi Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Din Eğitimi Mehmet Zeki Aydın, Ailede Ahlak Eğitimi Nevzat Tarhan, Güzel İnsan Modeli İsmail Sağlam, Çocuk ve İbadet İsmail Sağlam, İslam ve Batı Eğitiminde Okul Öncesi Eğitimi Mehmet Emin Ay, Ailede ve okulda İdeal Din Eğitimi Turgay Gündüz, İslam Gençlik ve Din Eğitimi Phillip Mountrose, Çocuklarla ve Gençlerle İletişime Geçmenin 25 Yöntemi Aysel Çağdaş, Anne-Baba-Çocuk ve İletişim Yaşar Fersahoğlu, Duygu Eğitimi
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures21428
Question-Answer11414
Self Study21428
Individual Study for Mid term Examination11414
Individual Study for Final Examination11414
TOTAL WORKLOAD (hours)101
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1            1   
LO2          2     
LO3         1  2   
LO4          2453 3
LO5            3   
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High