Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D316.7B | Religious Education in the Family | Elective | 3 | 6 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu dersin amacı, öğrencinin mutlu bir aile yuvasının nasıl kurulup devam ettirileceğini ve aile bireylerinin bu süreçte gelişim ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasının önemini kavramasını sağlamaktır. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Learning Outcomes |
1 | İslam dininin eş seçiminde öne çıkardığı değerleri kavrar. | 2 | Dini değerlerle insani değerler arasında paralellik olduğunu fark eder. | 3 | Ailede bireylerin farklılıklara rağmen ahenk içerisinde aynı yuvayı paylaşmaları gerektiğini dini, sosyal ve psikolojik açılardan izah edebilir. | 4 | Aile mutluluğunu sağlamak, bir kişinin değil bütün aile bireylerinin ortak görevi olduğunu kavrar. | 5 | Manevi yaşam derinliğinin aile mutluluğu ile doğru orantılı olduğunu dini ve felsefi olarak açıklayabilir. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
mutlu bir aile yuvasının nasıl kurulup devam ettirileceği ve aile bireylerinin bu süreçte gelişim ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanması |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Eş seçiminde ilkeler
| | | 2 | Sağlam bir aile yuvası nasıl kurulur
| | | 3 | Aile içi iletişim
| | | 4 | Doğum öncesi çocuk eğitimi
| | | 5 | Okul öncesi çocuk eğitimi
| | | 6 | İlk Öğretim dönemi çocuk eğitimi
| | | 7 | Gençlik dönemi ve eğitimi
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Ailede sevgi
| | | 10 | Ailede disiplin
| | | 11 | Ailede bireylerin ilgi ve isteklerini dikkate alma
| | | 12 | Aile ve sosyal çevre
| | | 13 | Ailede anne-babanın model olması
| | | 14 | Ailede sözlü öğretim: sohbet ve önemi
| | | 15 | Aile ve değerlerimiz | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Abdullah Ulvan, İslam’da Aile Eğitimi
Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Din Eğitimi
Mehmet Zeki Aydın, Ailede Ahlak Eğitimi
Nevzat Tarhan, Güzel İnsan Modeli
İsmail Sağlam, Çocuk ve İbadet
İsmail Sağlam, İslam ve Batı Eğitiminde Okul Öncesi Eğitimi
Mehmet Emin Ay, Ailede ve okulda İdeal Din Eğitimi
Turgay Gündüz, İslam Gençlik ve Din Eğitimi
Phillip Mountrose, Çocuklarla ve Gençlerle İletişime Geçmenin 25 Yöntemi
Aysel Çağdaş, Anne-Baba-Çocuk ve İletişim
Yaşar Fersahoğlu, Duygu Eğitimi |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 2 | 14 | 28 |
Question-Answer | 1 | 14 | 14 |
Self Study | 2 | 14 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | 1 | | | | LO2 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | 1 | | | 2 | | | | LO4 | | | | | | | | | | | 2 | 4 | 5 | 3 | | 3 | LO5 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|