Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D315.5B | Curriculum Development | Elective | 3 | 5 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Learning Outcomes |
1 | Explains the basic concepts of curriculum development | 2 | Recalls basic components of curriculum | 3 | Explains types of curriculum | 4 | Illustrates the scientific basis for curriculum development. | 5 | Understands approaches to design education programs | 6 | Describes processes related to curriculum development planning. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkiler |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri
| | | 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri
| | | 3 | Eğitim programı tasarımları
| | | 4 | Program geliştirme modelleri
| | | 5 | İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
| | | 6 | Hedefler ve sınıflandırılması
| | | 7 | Hedef-davranışların yazılması
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | İçerik analizi ve düzenlenmesi
| | | 10 | Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
| | | 11 | Sınama durumlarının düzenlenmesi
| | | 12 | Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
| | | 13 | Program tasarılarının incelenmesi
| | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Erden, Münire. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 2 | 14 | 28 |
Question-Answer | 1 | 14 | 14 |
Self Study | 2 | 14 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|