BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D315.5BCurriculum DevelopmentElective353
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Learning Outcomes
1Explains the basic concepts of curriculum development
2Recalls basic components of curriculum
3Explains types of curriculum
4Illustrates the scientific basis for curriculum development.
5Understands approaches to design education programs
6Describes processes related to curriculum development planning.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkiler
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri
2Program geliştirmenin kuramsal temelleri
3Eğitim programı tasarımları
4Program geliştirme modelleri
5İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
6Hedefler ve sınıflandırılması
7Hedef-davranışların yazılması
8Ara sınav
9İçerik analizi ve düzenlenmesi
10Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
11Sınama durumlarının düzenlenmesi
12Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
13Program tasarılarının incelenmesi
14Genel Değerlendirme
15Genel Değerlendirme
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları. Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık. Erden, Münire. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures21428
Question-Answer11414
Self Study21428
Individual Study for Mid term Examination11414
Individual Study for Final Examination11414
TOTAL WORKLOAD (hours)101
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1                
LO2                
LO3                
LO4                
LO5                
LO6                
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High