Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D315.4B | Philosophy of Education | Elective | 3 | 5 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Learning Outcomes |
1 | Understands the basic problems of education | 2 | Distinguishes educational problems in different ages. | 3 | Establishes the relationship between education and other areas | 4 | Discusses the different philosophers´ views on education | 5 | Explains the relationship between culture and the value of education |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Eğitimin tarihsel süreçte felsefi problem alanı olarak nasıl ele alındığı filozofların görüşleri doğrultusunda incelenecek ayrıca bu sorunların günümüzde nasıl bir şekil aldığı tartışılacaktır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Eğitimini Temel Problemleri, tanımlar | | | 2 | İlk Çağ"da Eğitim Teori ve düşünceleri: Sofistler ve Sokrates | | | 3 | Platon ve Aristoteles | | | 4 | Orta Çağda Eğitim görüşleri: Farabi ve Bonaventura | | | 5 | Yeni Çağ"da Eğitim Düşünceleri: Descartes"ın Yöntem Üzerine"si | | | 6 | Rousseau ve Diderot´nu Eğitim Düşünceleri | | | 7 | Locke"un Eğitim Görüşü | | | 8 | Vize | | | 9 | Kant"ın Pedagojisi | | | 10 | Eğitim ve Çatışkılar | | | 11 | Eğitim ve Kültür İlişkisi: Dewey | | | 12 | Eğitim ve İnsan felsefesi ilişkisi | | | 13 | Eğitim ve Değerler:Nietzche, Scheler,, Foucault | | | 14 | Hermeneutik ve Eğitim: Sartre, P.Ricoeur | | | 15 | Eğitimin çağdaş sorunları:Yaklaşımlar | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Reboul, O. (1991), Eğitim Felsefesi, (Çev. Işın Gürbüz ), İletişim Yay.
Cevizci, A. (2012), Eğitim Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları.
Sönmez, V. (1991), Eğitim Felsefesi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Gutek, G.L. (2001), Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ankara: Ütopya Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Büyükdüvenci, S., Eğitim Felsefesine Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi.
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 2 | 14 | 28 |
Question-Answer | 1 | 14 | 14 |
Self Study | 2 | 14 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|