Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D315.2B | History of Turkish Education | Elective | 3 | 5 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu dersin temel amacı Türk Hun Devletinde eğitimden başlayıp, Göktürkler, Uygurlar, Karahanlılar, Gazneliler, Selçuklular ve Osmanlılarda eğitime kadar, tarih süreci içinde eğitim uygulamalarını anlayıp yorumlayabilme. Türkiye Cumhuriyetinde eğitim alanında gerçekleştirilen yenilikleri ve uygulamalrı Türk Eğitim ve Kültür Tarihi açısından açılayabilme |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Learning Outcomes |
1 | Students understand the general features of the Turkish education system from 1970 until today. | 2 | Students comprehend the general features of the Ottoman education system. | 3 | Students will be able to explain famous educationalists and the contributions they made to the Turkish education system. | 4 | Students compare the Turkish education system before and after Islam. | 5 | Students describe the meaning of education and instruction and have a clear conception about the content of history of Turkish education. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Türklerin müslüman olmadan önce ve olduktan sonra eğitim tarihi konusundaki uygulamaları | | | 2 | Selçuklular döneminde eğitimin temel özellikleri | | | 3 | Osmanlılarda kuruluş döneminde eğitim | | | 4 | Eğitimde ilk yenileşme hareketler | | | 5 | Tanzimat döneminde eğitim | | | 6 | Birinci meşrutiyet döneminde eğitim | | | 7 | Mutlakiyet döneminde eğitim | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İkinci meşrutiyet döneminde eğitim | | | 10 | Kurtuluş savaşı döneminde eğitim | | | 11 | Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim | | | 12 | Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları | | | 13 | Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları | | | 14 | Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları | | | 15 | Dersin genel özeti | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Akyüz, Yahya. (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık,
YÜCEL,H. A.1938;Türkiye´de Orataöğretim,İstanbul
Nafi A.Kansu1930-1932;Türkiye Maarif Tarihi, Ankara |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 1 | 14 | 14 |
Question-Answer | 1 | 14 | 14 |
Self Study | 2 | 14 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|