Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D313.6B | Alevi and Bektashi | Elective | 3 | 5 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
İslam mezhepleri umumiyetle Zahiri ve Batıni şeklinde iki temel kategoriye ayrılırlar. Alevilik/Bektaşilik geleneği Batıni gelenek içerisinde şekillenen ve büyük oranda sözlü gelenek yoluyla günümüze kadar gelen bir mezhebi yapılanmadır. Bu mezhebin tarihi, teşekkülü, doktriner yapısı, oluşturduğu dini/kültürel kimlik, temel kaynakları, kurumları, modern dönemdeki talepleri bu ders çerçevesinde ele alınır. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. M. Kenan ŞAHİN |
Learning Outcomes |
1 | To understand and analyze the place of Alevism and Bektashism in Islam. | 2 | To understand how and why Alevism and Bektashism have emerged. | 3 | To analyse the impact of Alevism and Bektashism on Muslims. | 4 | To learn the basic principles of Alevism and Bektashism | 5 | To learn the basic terms related to Alevism and Bektashism |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
İslam mezhepleri umumiyetle Zahiri ve Batıni şeklinde iki temel kategoriye ayrılırlar. Alevilik/Bektaşilik geleneği Batıni gelenek içerisinde şekillenen ve büyük oranda sözlü gelenek yoluyla günümüze kadar gelen bir mezhebi yapılanmadır. Bu mezhebin tarihi, teşekkülü, doktriner yapısı, oluşturduğu dini/kültürel kimlik, temel kaynakları, kurumları, modern dönemdeki talepleri bu ders çerçevesinde ele alınır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | İslam Mezhep mirası, temel kaynaklar, kavramlar, problemler.
| | | 2 | Zahiri ve Batıni İslam mezhepleri
| | | 3 | Alevilik/Bektaşiliğin tarihi.
| | | 4 | Anadolu Aleviliğinin Batıni mezhep geleneği içindeki yerini anlama.
| | | 5 | Aleviliğin bir mezhep formuna gelişinden önce sahip olduğu pro-Alevi form, dönemin siyasi olaylarının dini kültürü şekillendirmedeki etkisini anlama.
| | | 6 | Aleviliğin müstakil bir mezhep olarak tarih sahnesine çıkışı ve gelişmesi.
| | | 7 | 7 Alevi/Bektaşi ayrımı, ortak ve farklı alanların tahlili.
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Alevi din anlayışının temel müesseseleri, cem, semah, dede, hayvan kültü vs. unsurların öğrenimi. | | | 10 | Alevi cemaatinin modern bilinir ve tanınır hale gelmesi, kamusal alana açılmak süreci kavranır.
| | | 11 | Günümüz Aleviliğinin temel problemleri, yaşanan süreçler ve Alevilik çalıştayları kavranılır.
| | | 12 | Cumhuriyet döneminde Alevilik, Aleviliğin kamusal alana açılması
| | | 13 | Modern dönemlerde Alevi kimliğini tanımlama çabaları
| | | 14 | Kamuoyunda Alevi açılımı olarak bilinen süreç ve Alevi cemaatin cumhuriyet tarihi boyunca ilk defa resmen muhatap alınması.
| | | 15 | Günümüzde Alevi cemaati, beklentiler, umutlar, hayal kırıklıkları, yeni yol haritaları. | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 1 | 14 | 14 |
Discussion | 1 | 14 | 14 |
Self Study | 2 | 14 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | 2 | | | | LO2 | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | 2 | 5 | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|