Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D313.3B | Modern Arabic | Elective | 3 | 5 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Öğrencileri değişik alanlara ait metinlerle yüz yüze getirerek çeviri teknikleri kazanmalarını ve öğrendikleri gramer kurallarını uygulayabilmelerini sağlama |
Name of Lecturer(s) |
Okt. İbrahim ÜNALAN |
Learning Outcomes |
1 | Translate mid-level classical and modern Aabic texts which regard to his field | 2 | Translate mid-level classical and modern Arabic texts outside Theology | 3 | Expresses mid-level texts writing and orally with a beautiful Turkish | 4 | Practice the grammar rules on the texts | 5 | |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Başta ilahiyatın temel branşları olmak üzere değişik alanlara ait klasik ve modern metinler okunarak, çevirileri ve çözümlemeleri yapılacaktır |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Tefsir metinleri
| | | 2 | Hadis metinleri
| | | 3 | Fıkıh metinleri
| | | 4 | Kelam metinleri
| | | 5 | Tarih metinleri
| | | 6 | Şiir metinleri
| | | 7 | Emsâl ve Hikem metinleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Zikreyat metinleri
| | | 10 | Siyaset ve İktisat metinleri
| | | 11 | Felsefe metinleri
| | | 12 | Teknoloji ve Çevre metinleri
| | | 13 | Hikaye metinleri
| | | 14 | Spor ve Tiyatro metinleri | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
1. Kasani, Bedâiü´s-sanai´ fî tertibi´ş-şerai´, Beyrut 1997
2. Seyfuddin el-Âmidi, Gayetu?l-Merâm fi Ulûmi´l-Kelâm, Kahire 1971
3. İbn Hişam, es-Siretü´n-nebeviyye, Kahire 1955
4. Burhaneddin Zernûcî, Ta´limu´l-müteallim, Kahire 1322
5. Muhammed b. Cerir et-Taberi, Câmiu´l-beyân fî tefsîri´l-Kur´ân, Beyrut 1986
6. Muhammed b. İdris b. Abbas eş-Şâfiî, Kitâbu?l-Umm, Beyrut 2001
7. İbn Hazm, el-Fasl fi´l-milel ve´l-ehvai ve´n-nihal, Cidde 1982
8. Nihat M. Çetin, en-Nususu´l-muhtâra, İstanbul 1991
9. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 1 | 14 | 14 |
Question-Answer | 1 | 14 | 14 |
Self Study | 2 | 14 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | 2 | | 3 | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|