|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D313.1B | Introduction to Islamic Law | Elective | 3 | 5 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | İslâm hukukunun ortaya çıkışını, gelişimini, temel kavram ve ilkelerini aktarmak ve öğrencinin İslam hukukunu diğer hukuk sistemleri ile karşılaştırabilmesini sağlamak. | Name of Lecturer(s) | Yrd. Doç. Dr. Suat ERDEM | Learning Outcomes | 1 | Learning of what sources of Islamic law are. | 2 | Learning of how Judgments are acquired from the sources | 3 | | 4 | | 5 | |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | İslâm hukukunun ortaya çıkışı, gelişimi, temel kavram ve ilkeleri | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | İslam Hukuku, fıkıh ve şeriat kavramları, aralarındaki ilişki ve fıkhın diğer İslami ilimler arasındaki yeri
| | | 2 | Fıkhın sistematiği ve diğer hukuk sistemleri ile karşılaştırılması
| | | 3 | Fıkhın özellikleri, ilahi ve beşeri yönü, gayeci özelliği, esnek oluşu, evrensel oluşu, tedriciliği, kolaylık prensibi.
| | | 4 | Fıkıh ilminin ortaya çıkışı, Hz. Peygamber devrinde fıkıh.
| | | 5 | Sahabe ve tabiin devrinde fıkıh ilminin gelişimi.
| | | 6 | Irak ekolü-Hicaz ekolü, Ehl-i re’y-Ehl-i hadis ayrımı ve fıkhi ihtilaf sebepleri.
| | | 7 | Mezheplerin ortaya çıkışı, meşhur fıkıh mezhepleri, Hanefi ve Mâliki mezheplerinin kurucuları, eserleri ve talebeleri.
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Şafii ve Hanbeli, Zahiri, Caferi mezhebi ve yaşamayan diğer mezhepler.
| | | 10 | Mezheplerin yayılması, fıkhın duraklama dönemi ve taklid düşüncesinin ortaya çıkması.
| | | 11 | Fıkhın yeniden uyanması (Mecelle’den sonraki dönem), ictihad ve telfik düşüncesi.
| | | 12 | Hüküm kavramı, hükmün çeşitleri, kanun koyucu, mükellef.
| | | 13 | Şer’i hükümlerin kaynakları, asli ve tali deliller.
| | | 14 | Külli kaide kavramı ve fıkıhta makasid düşüncesi.
| | | 15 | Mecelle’nin bazı önemli külli kaideleri. | | | 16 | Final | | |
| Recommended or Required Reading | 1. Nasr Ferid Muhammed Vâsıl, al-Medhalu’l-Vasît, Seyyiduna’l-Hüseyn, ty.
2. Abdulkerim Zeydan, el-;Medhal li diraseti’ş-Şer’iyyeti’l-İslamiyye, Bağdat 1969.
3. Mehmet Erdoğan, Fıkıh İlmine Giriş, İstanbul 2009.
4. Hayrettin Karaman, İslam Hukuk Tarihi, İstanbul 1989.
5. Muhammed al-Hudarî, İslam Hukuku Tarihi, İstanbul 1974.
6. Ahmet Hasan, İlk Dönem İslam Hukuk Biliminin Gelişimi, İstanbul 1999.
7. Sellam Medkur, İslam Hukuk Başlangıcı, İstanbul 1995.
8. Ali Bakkal, İslam Fıkıh Mezhepleri, İstanbul 2007.
9. Mustafa Yıldırım, Mecelle’nin Külli Kaideleri, İzmir 2009.
10. Hilmi Ergüney, Mecelle Külli Kaideleri, İstanbul 1965. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 2 | 14 | 28 | Question-Answer | 1 | 14 | 14 | Self Study | 2 | 14 | 28 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 | Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | 1 | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | LO4 | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | 4 | 2 | 2 | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|