|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D216.1B | Jurisprudence Sects | Elective | 2 | 4 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Fıkıh mezheplerinin oluşumunu nedenleri ve sonuçları ile anlama yeteneği kazandırmaktır. | Name of Lecturer(s) | Yard. Doç. Dr. Yakup MAHMUTOĞLU | Learning Outcomes | 1 | Explain the concepts of fiqh, faqîh (jurist), sectarian and basic others related to them | 2 | understand the reasons (religious, cultural, geographical and political) which affect the formation of fiqh sects | 3 | know the major works of the period of the formation of fiqh sects | 4 | Knows jurists who are effective for formation of fiqh sects | 5 | To explain methodic differences between fiqh sects | 6 | explain the fundamental differences between the figh sects |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Fıkıh mezheplerinin ortaya çıkışı, kurumsallaşması, yayılması ve bunlara etki eden nedenler | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Fıkıh, fakih, tefakkuh ve fıkıh mezhebi kavramları | | | 2 | Fıkıh mezheplerinin oluşum sürecinin ana merhaleler | | | 3 | Fıkıh mezheplerinin oluşumuna tesir eden başlıca siyasi olaylar | | | 4 | Fıkıh mezheplerinin oluşumuna tesir eden sosyal ve kültürel gelişmeler | | | 5 | Yoruma açık nasslar ve ortaya çıkan yöntemler: Hadis Medresesi, Rey Medresesi | | | 6 | Fıkıh mezheplerinin oluşum dönemindeki önemli fakihler | | | 7 | Fıkıh mezheplerinin oluşum dönemindeki başlıca eserler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Mezheplerin temel özellikleri | | | 10 | Fıkıh usulü alanındaki başlıca farklılıklar | | | 11 | Furu-ı fıkıh alanındaki başlıca farklılıklar: İbadet alanı | | | 12 | Furu-ı fıkıh alanındaki başlıca farklılıklar: İbadet alanı | | | 13 | Furu-ı Fıkıh alanındaki başlıca farklılıklar: hukuk alanı | | | 14 | Furu-ı Fıkıh alanındaki başlıca farklılıklar: hukuk alanı | | | 15 | Genel tekrar ve değerlendirme | | | 16 | Final | | |
| Recommended or Required Reading | Dihlevî (ö. 1176/1762), Şâh Veliyyullah ed-Dihlevî, İslâm Düşünce Rehberi (Hüccetüllâhi’l-Bâliğa, çev. Mehmet Erdoğan), Yeni Şafak Gazetesi Kültür Armağanı, İstanbul 2003.
•Serahsî (ö. 490/1097), Muhammed b. Ebî Sehl, el-Mebsût, I-XXX, Dâru’l-Marife, Beyrut 1406/1985.
•İbn Rüşd (ö. 595/1198), Muhammed b. Ahmed, Bidâyetü’l-Müctehid, Kahraman Yay., İstanbul 1985.
•İbnu’l-Kayyım (ö. 751/1350), Muhammed b. Ebî Bekr, İ'lâmü'l-Müvakkıîn, I-IV, Dâru’l-Cîl, Beyrut 1973.
•Şekerci, Osman, Fıkıh Mezheplerine Giriş, Rağbet Yayınları, İstanbul 1999.
•Bakkal, Ali, İslam Fıkıh Mezhepleri, Rağbet Yayınları, İstanbul 2007.
•Gündüz, Eren, Zeyd bin Ali: hayatı, Eserleri ve İslam Hukukundaki Yeri, Düşünce Yayınları, İstanbul 2008. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 14 | 2 | 28 | Question-Answer | 10 | 2 | 20 | Self Study | 14 | 1 | 14 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 | Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | 2 | | | 3 | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | 2 | | | | LO3 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | 1 | 1 | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|