Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D215.8B | Introduction to Psychology | Elective | 2 | 3 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu ders kapsamında öncelikle psikoloji biliminin ve alt dallarının tanıtılması, psikolojinin bir bilim olarak gelişimi ve psikolojide kullanılan temel araştırma yöntemleri konularında öğrencilerin aydınlatılması; daha sonra psikolojinin çeşitli özel alanlarında (Fizyoloji ve Davranış, Duyum ve Algı, Bilincin Değişik Durumları, Öğrenme, Bilişsel ve Zihinsel Yetenekler) temel kavramlara, kuramsal ve yöntemsel bilgilere yer verilmesi, böylelikle öğrencilerin psikoloji biliminin vizyonu hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarının ve bazı özel alanlardaki terim ve kavramları kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | Psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilme | 2 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklayabilme | 3 | Davranışın nedenlerini ve gelişimini açıklayabilme | 4 | Öğrenmeyi, öğrenmeyle ilgili değişkenleri, öğrenme ve hafıza ilişkisini açıklayabilme | 5 | Klasik koşullanma, edimsel koşullanma, sosyal öğrenme ve bilişsel öğrenme kuramlarını açıklayabilme | 6 | Güdülenmeyi açıklayabilme | 7 | Algıyı açıklayabilme | 8 | Psikolojik testlerin türlerini açıklayabilme ve uygulayabilme |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Psikolojiyle ilgili temel kavramları açıklayabilmek, insan davranışlarını psikoloji bilimi açısından analiz edebilmek |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Psikolojinin tanımı, ilgili olduğu bilimler ve temel kavramlar, psikolojinin alt dalları, psikolojinin araştırma yöntemleri | | | 2 | Davranışın genetik kaynakları, davranışın fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimi | | | 3 | Öğrenme | | | 4 | Klasik koşullanma | | | 5 | Edimsel koşullanma | | | 6 | Bilişsel Öğrenme | | | 7 | Dürtüler ve Güdülenme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Algı | | | 10 | Psikolojik Testler | | | 11 | Kişilik, kişilik kuramları | | | 12 | Ego Savunma Mekanizmaları | | | 13 | Davranış Bozuklukları | | | 14 | Tutumlar ve Önyargılar | | | 15 | Genel Özet | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Morgen Clifford, Psikolojiye Giriş (18.baskı) (Editörler: Siber Karakaş, Rükşan Ekşi) Eğitim Akademisi Yayınları, 2010. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 10 | 2 | 20 |
Question-Answer | 14 | 2 | 28 |
Self Study | 14 | 1 | 14 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | LO2 | | | | | | | | | | | 3 | 2 | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | LO6 | | | | | | | | | | 4 | | | 3 | | | | LO7 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|