BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D215.7BTotal Quality ManagementElective233
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak. diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmek.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Toplumsal sorunları fark eder ve bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır. Bunları proje şeklinde sunar.
2To have advanced theoretical and practical knowledge including basic and up-to-date information on physiotherapy and rehabilitation.
3Topluma hizmet çalışmalarının içinde yer almaya dair olumlu tutum geliştirir ve bunların okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanır
4To have knowledge to follow up-to-date literature on physiotherapy and rehabilitation and to evaluate accuracy, validity and reliability of information
5To interprete, evaluate, analyze evidence-based data on physiotherapy and rehabilitation and share information.
6To use information technologies related to physiotherapy, rehabilitation and research.
7To define problems spesific to area, develop research and evidence based solution considering professional and ethical values.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmek.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dersin içeriğinin tanıtılması ve toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi.
2Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların öneminin dair tartışmanın yapılması. Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak.
3DKAB programında yer alan konula ilgili kazanımların incelenmesi ve bir öğretmen olarak bu kazanımları kazandırmaya yönelik neler yapılabileceğine dair beyin fırtınasının yapılması. Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılma.
4Diğer disiplinlerin programında yer alan konuyla ilgili kazanımların incelenmesi ve bir DKAB öğretmeni olarak bu kazanımları kendi alanlarının kazanımlarıyla ilişkilendirmeye dair çalışmalar yapmak.
5Müze, huzur evi, sosyal hizmet kurumları, çeşitli vakıflar (Mehmetçik, TEMA, AKUT vs.) gibi topluma hizmet kurumlarının çalışmalarının ve faaliyet alanlarının incelenmesi
6Öğrencilerin gruplara bölünerek bu faaliyet alanlarından birinin seçilmesinin sağlanması ve bunların hakkında (problemleri) derinlemesine araştırma yapmak. Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak.
7Her grup kendi seçtiği alanla ilgili projesinin kabul edilmesi için sınıfta kanıtlarını sunması ve diğer grupları ikna etmeye çalışması. Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak.
8Ara Sınav
9Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak.
10Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak.
11Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak.
12Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi.
13Kampanya ya da projenin süreç ve sonuçlarının raporlarına dair sunum yapılması ve topluma hizmet uygulamaları için yeni faaliyet alanlarının önerilmesi.
14Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi.
15Kampanya ya da projenin süreç ve sonuçlarının raporlarına dair sunum yapılması ve topluma hizmet uygulamaları için yeni faaliyet alanlarının önerilmesi.
16Final sınavı
Recommended or Required Reading
Toplam Kalite Yönetimi, Dr.AHMET YATKIN NOBEL YAYIN EVİ
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures10220
Discussion14228
Self Study14114
Individual Study for Mid term Examination11010
Individual Study for Final Examination11515
TOTAL WORKLOAD (hours)90
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1          2     
LO2            4   
LO3          3     
LO4                
LO5          5     
LO6                
LO7                
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High